"Clientul nostru, fraierul nostru" - aceasta pare să fie deviza reală a multor comercianţi din România, afirmaţie susţinută de rezultatele controalelor efectuate de instituţiile abilitate, si prezentate de Financiarul in numarul de astazi. Operatorii de telefonie (mobilă) încearcă să te zăpăcească prin folosirea unor oferte neclare, producătorii (şi comercianţii) de preparate din carne îţi vând apă la preţ de salam, băncile te fură la dobânda reală, companiile de transport aerian te abandonează ca pe un câine comunitar prin aeroporturile lumii, iar lista poate continua, sustin gazetarii de la cotidianul economic Financiarul.
Grav este faptul că asemenea practici nu le întâlnim la tonetarul din colţul străzii, ci la firme foarte mari (de obicei multinaţionale), cu pretenţii pe măsură. Spre exemplu, redactorii de la Finaciarul au doua mari comapanii care produc "sucuri naturale": Parmalat si Tymbark.
Dacă citeşti prezentarea de pe site sau dacă te uiţi pe ambalaj, tragi concluzia că acest produs conţine rodii (de Persia). Dacă eşti cunoscător al limbii române sau italiene, dacă ai vederea foarte bună (încât să distingi scrisul foarte mic) şi dacă te numeri printre puţinii care citesc orice scrie pe o etichetă sau pe un ambalaj, afli că acest produs este "băutură răcoritoare necarbogazoasă cu suc de rodii şi mere".
Acelasi lucru si despre produsul Tymbark: unul dintre sortimente este prezentat ca "Tymbark - Rodie", cuvântul "Rodie" fiind scris foarte mare, în timp ce pentru combinaţia "mere, grapefruit, strguri roşii" sunt folosite caractere mult mai mici, iar sensul de scriere/citire este inversat. În ceea ce priveşte imaginile de pe ambalaj, aici apar doar rodii şi struguri roşii. Probabil merele şi grapefruit-ul s-au înecat în marea de pe fundal!
Citeste ce raspunsuri au dat reprezentantii companiilor dar si cum procedeaza omologii de la Santal Italia, citind materialul integral din FINANCIARUL.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro