Ediţiile tipărite ale ziarelor şi revistelor româneşti continuă să piardă cititori, conform ultimelor date ale Studiului Naţional de Audienţă din perioada aprilie 2007 - aprilie 2008, o situaţie puţin diferită având publicaţiile pentru femei, care afişează cifre de audienţă în general în creştere.
Potrivit ultimelor date furnizate de Studiul Naţional de Audienţă (SNA), realizat de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT) în perioada aprilie 2007 - aprilie 2008, numărul de cititori pentru presa scrisă, la nivel urban, a fost, per ansamblu, în scădere. Creşterile au fost rare, doar câteva publicaţii înscriindu-se pe un trend crescător: ziarul Cotidianul (+11,2%), revista mid-market Ce se întâmplă, Doctore? (+1,6%), revista mass-market Lumea Femeilor (+10,2%), ghidul TV Oblique (+20%) şi revista gossip&people Beau Monde (+20%).
În ceea ce priveşte cotidianele centrale, clasmentul rămâne aproape neschimbat faţă de valul de date precedent (ianuarie 2007 - ianuarie 2008), tabloidul Libertatea menţinându-şi poziţia de lider, cu o medie de cititori pe ediţie de 1.300.000 de cititori (-2,1%). Pe poziţia a doua în clasament se situează Jurnalul Naţional, cu 742.000 de cititori pe ediţie (-8,4%), urmat de cotidianul sportiv Gazeta Sporturilor, cu 678.000 cititori pe ediţie (-5%), Evenimentul zilei, cu 546.000 cititori pe ediţie (-11,5%), cotidianul Pro Sport, cu 536.000 cititori pe ediţie (-3,1%), Adevărul, cu 377.000 cititori pe ediţie (-6,9%), România liberă, cu 221.000 cititori pe ediţie (-6%), Cotidianul, cu 199.000 cititori pe ediţie (+11,2%), Gândul, cu 191.000 cititori pe ediţie (-2,6%), cotidianul de business Ziarul Financiar, cu 186.000 cititori pe ediţie (-8,8%), Ziua - 127.000 cititori pe ediţie (-21,1%) şi gratuitul Curentul - 74.000 cititori pe ediţie.
Tabloidele Can Can şi Click!, aflate pentru prima dată în SNA, afişează medii de 392.000 şi, respectiv, 330.000 de cititori pe ediţie.
Deşi audienţa ziarelor tipărite continuă să scadă pentru mai toată presa, o parte dintre cititori nu părăsesc publicaţiile, ci se reorientează spre variantele online ale acestora, site-urile cotidianelor, de exemplu, raportând, în general, creşteri.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro