Chiar daca nu prea consumam vin si sampanie, producatorii de specialitate au avut bucurii de sarbatori, inregistrand cresteri importante a vanzarilor. Piata vinului din Romania a fost in 2006 de 1,5 milioane de hectolitri de vin, imbuteliat in diferite variante, din care aproximativ 50 de milioane de sticle au fost cele de 0,75 litri. Specialistii spun ca un roman consuma aproximativ patru sticle de vin la 0,75 l/ an, ceea ce reprezinta 3 litri de vin/an. Nici la sampanie nu stam mai bine. Romanii beau doar la ocazii acest sortiment iar producatorii au o vorba: "Romania are traditie doar ca producator de sampanie, nu si de consumator".
Noroc... cu sarbatorile!
Producatorii de vin au inregistrat vanzari mai mari cu 40% la vinul alb imbuteliat si cu 100% la vinul rosu imbuteliat, in perioada sarbatorilor de iarna, fata de media lunara a anului 2006. Si vanzarile totale ale anului 2006 a inregistrat o majorare de 20 % fata de 2005.
“Grasa” cea mai tare... din Cotnari
Cotnari SA a vandut, in luna decembrie, aproape un milion de sticle de vin, cu 25 % mai mult fata de perioada similara din anul 2005. "Daca vanzarea medie lunara este de 800.000 de sticle de vin, in perioada sarbatorilor de iarna Cotnari SA a vandut un milion de sticle de vin", declara directorul de marketing al Cotnari SA, Laurentiu Anghel. Seful de la Cotnari dezvaluie ca cele mai solicitate produse au fost Grasa de Cotnari si Tamaioasa Romaneasca, iar cea mai spectaculoasa crestere, fata de o luna normala, a fost la Francusa de Cotnari. Compania Cotnari produce patru soiuri de vinuri, respectiv Grasa de Cotnari, Tamaioasa Romaneasca, Feteasca Alba si Francusa de Cotnari. in 2006, Cotnari a lansat o noua gama de produse, selectie de vinuri albe, Chateau Cotnari, Blanc Cotnari, Grasa 2000 si Busuioaca de Moldova.
Pinot e cel mai cautat la Murfatlar
Murfatlar a vandut aproape 2,5 milioane de sticle de vin, in luna decembrie, iar cel mai solicitat sortiment a fost Pinot Noir, fiind vandute 500.000 de sticle de vin din acest sortiment. Cea mai mare crestere a vanzarii in cadrul companiei Murfatlar, cu aproape 40% fata de 2005, s-a inregistrat la Lacrima lui Ovidiu. Daca Murflatar a vandut 102.000 sticle de vin Lacrima lui Ovidiu in 2005, in 2006 s-au vandut 143.000 de sticle din acest sortiment. Murfatlar are produse care se comercializeaza la preturi intre 5,5 lei si 300 de lei, in cazul vinurilor la 0,75 litri.
Panciule, bei sampanie?
Veritas Panciu a vandut cu 100.000 de sticle de sampanie mai mult in perioada sarbatorilor de iarna, adica 500.000 de sticle fata de 400.000 de sticle, cat estimase initial. "Cel mai cautat a fost vinul spumant demisec, alb sau rosu, dar si spumantul brut alb, care se bea inainte de masa", a declarat directorul general al societatii Veritas Panciu, Adrian Toma. Acesta a precizat ca, spre deosebire de Occident unde se consuma sampanie in mod constant, romanii cumpara sampanie doar cu ocazia unor evenimente speciale, fie sarbatori de iarna, fie nunti sau aniversari. Acesta este motivul pentru care, desi are o capacitate de productie de patru milioane de sticle de vin spumant pe an, Veritas Panciu nu comercializeaza decat maxim un milion de sticle anual. Din aceasta cantitate, peste 150.000 de sticle sunt exportate in tari ale Uniunii Europene, dar si in Statele Unite ale Americii.
Zarea vrea... Bubble
Zarea se gandeste sa achizitoneze spumantul fara alcool Rubby Bubble, marca apartinand societatii Karom Drinks. Probabil spumantul fara alcool are mare cautare! Achizitionarea va fi discutata in cadrul adunarii generale a actionarilor convocata pentru data de 5 februarie 2007. Printre produsele companiei Karom Drinks se numara vinurile spumante Faber, Tesoro dar si spumantul fara alcool Rubby Bubble. Printre marcile companiei se mai afla Freixenet, Nymphenburg, Chamdor, Prosecco Azzurro, Pernac si Sangria Corrido.
Gabriela Dinu
[email protected]
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro