Altex a încheiat primul trimestru cu o cifră de afaceri de peste 77 milioane euro, în creştere cu 46% faţă de nivelul din perioada similară a anului trecut, rezultatul fiind în linie cu obiectivul de vânzări de 430 milioane euro propus pentru ansamblul acestui an. "În primul trimestru al acestui an, piaţa de retail din România a înregistrat o creştere de ansamblu estimată la circa 20% faţă de perioada similară a anului anterior. Creşterea reprezintă o evoluţie firească, datorită faptului că în primele luni ale anului 2007 a existat o perioadă de inerţie a clienţilor, generată de alinierea preţurilor la noile taxe vamale", a declarat, într-un comunicat, preşedintele Altex România, Dan Ostahie.
Suprafaţa de expunere a operatorului de magazine cu produse electronice, electrocasnice şi IT&C a totalizat 90.000 de metri pătraţi anul trecut. Potrivit oficialului Altex, creşterea vânzărilor din acest an va avea ca sursă evoluţia tehnologică.
"Pe de altă parte, creşterea consumului în trimestrul întâi a fost susţinută de creditul de consum şi de creşterea inflaţiei, în contradicţie cu evoluţia negativă a bursei", a explicat Ostahie.
Vânzările online obţinute prin intermediul site-ului Altex au continuat evoluţia ascedentă, înregistrând o creştere de 150% faţă de primul trimestru al anului trecut.
"Pentru trimestrul al doilea estimăm o cifră de afaceri superioară celei din primul trimestru, generată atât de vânzările care au avut loc cu ocazia sărbătorilor de Paşte, cât şi de vânzările pentru aparatele de aer condiţionat", a explicat preşedintele Altex.
Rezultatele din primul trimestru au fost influenţate şi de eficientiarea forţei de vânzare. Potrivit companiei, salariul mediu a crescut cu 40%, iar personalului din vânzări i-au fost acordate bonusuri de peste 500.000 de euro.
"Astfel, Altex România a înregistrat un turnover de personal de sub 15%, ceea ce reprezintă un indicator mult mai bun faţă de cel obţinut în perioada similară a anului anterior", se arată în comunicat.
Categoria cu cea mai mare creştere, de 130%, este reprezentată de produsele de entertainment, console, jocuri, filme, muzică. "Pentru categoria electrocasnicelor mici şi home confort, creşterea înregistrată în primul trimestru al anului 2008 faţă de cel al anului trecut a fost de 66%", se arată în comunicat.
De asemenea, vânzările de aparate de aer condiţionat s-au triplat, la fel şi expresoarele, în timp ce vânzările de produse pentru îngrijire personală s-au dublat. Categoria visual - camere foto, video şi accesorii - a obţinut o creştere de 62%, în timp ce majorări de 50% au înregistrat produsele electrocasnice mari. Vânzările pentru produsele incorporabile urmează trendul constant al pieţei, obţinând un avans de circa 144%.
În acelaşi timp, produsele electronice au crescut tot cu 50%, iar în cadrul categoriei, televizoarele LCD şi plasmă au înregistrat vânzari cu 170% mai mari.
În sectorul produselor IT, vânzările au urcat cu 31%, remarcându-se, la fel ca şi în anii trecuţi, categoria de laptop-uri, pentru care vânzările au avansat cu 320%.
Potrivit companiei, Altex are în prezent o cotă de piaţă de 28%.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro