Competitia acerba dintre marile branduri se reflecta, cum este si firesc, nu numai in calitatea produselor, dar si in impactul pe care il au asupra consumatorilor, bombardandu-i cu reclame... de impact. Acesta a fost criteriul esential dupa care au fost ierarhizate branduri renumite, intr-un clasament general si unul pe categorii ... de catre High Impact Brands, realizat de Synovate pentru revista Biz, in cadrul forumului Strategic 2006. Mai exact, au fost prezentate marcile cu cel mai mare impact in randul consumatorilor din Romania. Criteriile de selectie au vizat in special impactul pe care il au brandu-rile asupra consumatorilor.
Criteriile de analiza au vizat in special impactul pe care il au brandu-rile asupra consumatorilor. Au fost luate in grafic recunoasterea (29%), increderea (27%), popularitatea (24%), optimismul (11%) si inovatia (9%). In opinia specialistilor Synovate, increderea trebuie sa fie in relatie cu fiecare marca. Fata de anul precedent s-a inregistrat o crestere a recunoasterii si a optimismului in branduri. De asemenea, s-a constatat ca publicul apreciaza marcile inovative, care aduc ceva nou pe piata. Fata de anul precedent s-a inregistrat o crestere a recunoasterii si a optimismului in branduri.
Nokia, prefarata romanilor
In ceea ce priveste Topul primelor 10 marci cu impact in randul romanilor, spre deosebire de 2005, Coca-Cola a trecut de pe locul patru, pe trei. Wolkswagen, care era pe locul 9, a iesit din top, la fel si marcile Dove si Avon. Potrivit aceluiasi studiu, consumatorul roman este mai educat, exigentele lui au crescut, avand de ales dintr-o plaja mai mare de branduri. Studiul defineste caracteristicile fiecarui brand in parte, asa cum este el perceput de consumatorii romani.
1. Nokia "comunicare" (cuvantul cheie). Exprima inteligenta, modernitate, eficienta, comunica deschidere, accesibilitate si succes.
2. Ariel “stil de viata”. reprezentantii Synovate spun ca este in top pentru ca reuseste sa comunice un stil de viata: curatenie, eficienta, zambet, echilibru. Mai exact, o femeie business de succes, cu incredere in sine.
3. Coca-Cola "benchmark". Exprima legatura dintre oameni, caldura, popularitate, optimism, acceptare sociala, succes, traditie si perenitate.
4. Sony "futurism". Transmite dinamism, mers inainte, creaaza ideea de dezvoltare a tehnologiei.
5. Philips "incredere". Brandul este asociat cu traditia care nu dezamageste, garantia calitatii.
6. BMW "forta". comunica energie, putere, masculinitate. Se remarca prin individual, putere, agresivitate.
7. Mercedes "status". Marca unui om de succes, care a ajuns la un anumit standard de viata
8. Nike "viteza". Transmite puterea individului - curaj, implicare, tinerete, modernitate, progres, inovatie.
9. Adidas "traditie si modernitate" ("new entri" in acest an). Transmite incredere si respect, autenticitate, onestitate si... pantofi sport.
10. Colgate "popularitate" - un brand care "vorbeste" cu consumatorii, inspira incredere, comunica valori colective, de integrare.
Romanii, mai apropiati ca atitudine de sarbi
Studiul prezinta si o analiza comparativa a personalitatii consumatorului roman, in comparatie cu vecinii nostri balcanici. Spre deosebire de anul 2005, cand eram mai aproape de topul brandurilor din Bulgaria, acum ne indreptam catre tendintele existente in Serbia. In prezent ne aflam relativ la mijloc, intre cele doua tari.
Bulgaria - Coca-Cola, Sony, Samsung, Ariel. Alegerea acestor marci de catre consumatori arata faptul ca piata din Bulgaria este una conservatoare, tematoare, de grup.
Romania - Nokia, Ariel, Coca-Cola, Sony. Cele 4 branduri branduri exprima grija, siguranta, familie.
Serbia - Coca-Cola, Adidas, Nike - exprima mai mult individualism, putere, consumatorul sarb este dispus sa-si asume riscuri.
Topul bancilor
Din punct de vedere al impactului asupra publicului, primele locuri sunt ocupate de BCR si BRD. In acest an, Banca Transilvania a urcat pe locul trei devansand Raiffeisen Bank, care in prezent se afla pe locul patru, urmat de Bancpost pe locul cinci.
1. BCR
2. BRD
3. Banca Transilvania
4. Raiffeisen Bank
5. Bancpost
Cele mai bine vazute marci romanesti
In ceea ce priveste topul brandurilor romanesti, in comparatie cu anul trecut Banca Transilvania este singura care a intrat in clasament, ocupand locul 5. Astfel, primele pozitii sunt ocupate, in ordine de: Arctic, Borsec, Romtelecom, Ursus. Pe locul sase se afla Logan, iar pe sapte Bergenbier.
1. Arctic
2. Borsec
3. Romtelecom
4. Ursus
5. Banca Transilvania
6. Logan
7. Bergenbier
Topul marcilor de electronice si electrocasnice
Nokia a inregistrat o crestere importanta, ceea ce dovedeste ocuparea primului loc in clasamentul privind impactul asupra consumatorilor.
1.Philips
2.Arctic,
3.Whirlpool
4.Samsung
5.Sony
6.Nokia
7.Indesit
8.Panasonic
9.Zanussi
Clasamentul bauturilor nealcoolice
Cel mai important salt fata de anul trecut l-a inregistrat Borsec, care a urcat de pe locul VIII pe locul II.
1.Coca-Cola
2.Borsec
3.Pepsi Cola
4.Fanta
5.Izvorul Minunilor
Clasamentul produselor de ingrijire personala
1.Colgate
2.Dove
3.Nivea
Clasamentul produse de ingrijire a locuintei
1.Ariel
2.Axion
3.Dero
Clasamentul produselor alimentare
Fata de anul trecut, Cris-tim si Danone au urcat mult in top:
1.Jacobs
2.Poiana
3.Cris-tim
4.Danone
5.Elite
6.Campofrio
7.Milka
8.Caroli
Este creativitatea o strategie de advertising eficienta?
Dupa opt ani de studii, 86,5% din cele mai premiate reclame isi depasesc obiectivele de piata. Acest lucru demonstreaza faptul ca juriile si consumatorii gandesc asemanator. Intr-un clasament al celor mai premiate campanii publicitare, acestea au fost evaluate dupa "Effie" (eficienta) si creativ (creativitate). Iata asadar, care au fost cele mai creative, dar si cele mai eficiente campanii publicitare!
1. Academia Catavencu
Si-a cucerit publicul prin binecunoscutul slogan "Cititorii nostri sunt mai inteligenti decat ai lor!” Dupa o stagnare de 3 ani, cand au vorbit despre consumatori, vanzarile au crescut cu 24%, fata de anul anterior.
2. Prigat
Este cel mai premiat brand romanesc, fiind nominalizat la Cannes. Au fost inregistrate cresteri ale vanzarilor de 40% in fiecare an.
3. Muzeul Antipa
In urma campaniei publicitare, numarul de vizitatori adulti a crescut cu 368% pe durata campaniei. A fost premiata local, regional si european pentru eficienta.
4. Teletech
“Laser, frate!”. Si-a triplat obiectivele de vanzari de televizoare, in conditiile unei distributii limitate.
5. Altex
Vanzarile companiei au crescut cu 87% intr-o piata care a crescut cu doar 19%. Diferenta fata de Domo a crescut de la 46,5% la 139,1%, iar fata de Flanco de la 52,2% la 205,5%.
6. Bergenbier
Marketshare-ul a crescut cu 35%, folosind doar 50% din mijloacele concurentei, adica premii mai mici. Bergenbier a devenit nu numai leader de segment, ci si de piata.
Nicoleta Margineanu
[email protected]
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro