Formele moderne de comerţ, hipermarketurile, supermarketurile şi magazinele de discount, au reprezentat anul trecut principalele locuri de cumpărături pentru 55% dintre români, piaţa locală având cel mai rapid avans din Europa Centrală şi de Es în ceea ce priveşte ponderea acestor formate. Ponderea pe care o au canalelor moderne de distribuţie între destinaţiile de cumpărare a bunurilor de larg consum a înregistrat anul trecut, în România, cea mai importantă creştere, de 13 puncte procentuale, de la 42% în 2006, potrivit studiului "Shopping Monitor Central & Eastern Europe 2008" realizat în 11 ţări de firmele de cercetare GfK şi Incoma..
"România consemnează ce mai importantă dinamică dintre pieţele de retail în tranziţie. În timp ce cota de piaţa a magazinelor alimentare s-a diminuat cu peste 30% în patru ani (de la 51% în 2003 la 22% în 2007), hipermarketurile au crescut semnificativ în popularitate (de la 4% în 2003 la 29% în 2007). Magazinele de discount urmează la rândul lor acest tipar, încpând de la zero în 2005 la 13% în 2007", se arată în studiu.
Formatul care a câştigat cel mai mult în popularitate anul trecut a fost hipermarketul, acesta fiind principala destinaţie de cumpărături pentru 29% dintre români, comparativ cu doar 18% în anul precedent. Următoarele formate preferate sunt supermarketul, care a scăzut de la 16% în 2006 la 13% în 2007, şi magazinele de discount care au urcat de la 8% în 2006 la 13%.
În afara reţelor moderne de retail, 45% dintre români au în continuare ca principal loc de cumpărături magazinele mici sau alte formate, ponderea acestora scăzând însă de la 58% în 2006.
În Europa Centrală şi de Est, reţelele moderne de retail reprezintă principalul loc pentru a face cumpărăturile pentru 79% din cehi, 74% din sloveni, 64% dintre polonezi şi unguri, 57% dintre slovaci şi doar 36% dintre bulgari.
La nivel regional, hipermarketurile au fost anul trecut formatul preferat pentru 25% din cumpărători, reprezentând aproximativ 32,7 milioane de clienţi. Pe locul doi se află supermarketurile, cu 21% din preferinţe, dar în scădere faţă de anul precedent. Magazinele de discount reprezintă următorul canal de distribuţie, preferat de 18% de cumpărătorii din Europa Centrală şi de Est.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro