Compania de Autostrăzi a cerut Executivului informaţii despre modul în care firmei americane Bechtel i se mai pot plăti încă trei miliarde de euro, pe lângă cele 2,24 miliarde de euro la care este îndreptăţită prin contractul iniţial, pentru construirea autostrăzii Transilvania, scrie Cotidianul. Dacă ar primi aceşti bani, Bechtel ar urma să construiască cea mai scumpă autostradă din Europa, la un preţ care depăşeşte 10 milioane de euro pe kilometru, adică dublul sumei plătite în prezent în Polonia pentru un proiect similar. Contractul iniţial prevedea drept preţ "ţintă", pentru realizarea celor 415 kilometri de autostradă dintre Braşov şi Borş, suma de 2,24 miliarde de euro, relatează miercuri ziarul Cotidianul, citând documente oficiale.
Potrivit publicaţiei, pentru a se menţine în cadrul legal, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a trimis Guvernului, în 24 septembrie, o solicitare în care cere să i se spună dacă valoarea ţintă poate fi depăşită şi ce paşi legali trebuie parcurşi pentru aceasta. Totodată, CNADNR cere Guvernului să i se spună ce interpretare a contractului este corectă, cea personală, potrivit căreia suma de 2,24 miliarde de euro este fermă, sau cea a firmei Bechtel, conform căreia "valorile sunt ţintă şi ca urmare nu există niciun impediment în depăşirea acestora", se arată în scrisoarea trimisă Executivului.
NewsIn
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro