Centrul Parteneriat pentru Egalitate - prin IMAS - a realizat un sondaj in randul managerilor de companii din Bucuresti. Acest sondaj a dorit evidentierea modului de practica a managerilor autohtoni. Persoanele intervievate in cadrul acestui studiu au fost din randul firmelor care furnizeaza servicii de recrutare si management de personal.
Feedback-ul, pozitiv sau negativ?
Un element important in dezvoltarea performantelor angajatilor il constituie feedback-ul pozitiv transmis de catre manager oamenilor pe care ii coordoneaza. Prin aceasta metoda, angajatul vede ce a facut bine si in acelasi timp devine motivat sa faca pe viitor acelasi lucru si sa imbunatteasca relatia dintre el si manager. Pe de alta parte, angajatorul il poate mustra pe salariatul sau, dar acest lucru nu duce la nimic bun. Din contra, el devine inaccesibil si nu reuseste sa deprinda cel mai bun comportament in fata sefului sau. Aceasta metoda este ca o pedeapsa conform studiului realizat. Din pacate in randul companiilor din Romania, aceasta ultima metoda este tot mai frecventa. Majoritatea managerilor declara ca daca ii ameninta pe angajati cu concedierea, ei isi imbunatatesc serviciile.
Statutul femeii ca manager
Procentul celor care lucreaza intr-o companie al carei director general este femeie fata de cei care lucreaza in firme cu director general barbat, declara ca au relatii mai bune cu conducerea. Conform studiului, succesele femeilor sunt puse pe seama unu parteneriat bun. O femeie are succes daca are sprijin atat din partea unui barbat cat si din partea familiei. Pentru femeile-manager, succesul in afaceri implica acceaptarea riscului, acesta nefiind un comportament tipic feminin.
Managerul modern
Managerul modern este un concept destul de relativ intr-un spatiu economnico-financiar romanesc, in care sunt resimtite din ce in ce mai mult influentele vest-europene. Se spune ca un manager trebuie sa fie un lider. Dar trebuie sa fie mai mult decat atat. El nu trebuie sa vada in echipa pe care si-o formeaza o “gramada” de executanti, ci niste persoane competente, care isi doresc sa preia noi responsabilitati si care sunt in stare sa ia propriile lor decizii. Managerii actuali nu mai deleaga sarcini, ci responsabilitati si autoritate. Acum echipele sunt antrenate in spirit atreprenorial, fiecare fiind responsabil de actiunile sale si de repercursiunile acestora asupra celorlalti.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro