Grupul francez Carrefour a achiziţionat în toamna anului trecut lanţul de supermarketuri Artima cu 55 de milioane de euro, intrând astfel pe segmentul supermarketurilor. Carrefour România va investi în acest an circa şase milioane de euro pentru reamenajarea celor 21 de supermarketuri Artima preluate anul trecut de la fondul de investiţii Enterprise Investors, magazinele urmând să fie redenumite Carrefour Express. "Investiţia medie în reamenajarea unui magazin este de aproximativ 300.000 de euro, însă diferă în funcţie de suprafaţa fiecărui supermarket", a declarat, miercuri, după o conferinţă de lansare a unei mărci de textile aparţinând Carrefour România, directorul general al companiei, Jacobo Caller Celestino. Procesul de reamenajare va fi finalizat până la sfârşitul acestui an.
Carrefour nu intenţionează să deschidă în acest an alte supermarketuri, dar anul viitor intenţionează să inaugureze cel puţin zece unităţi de acest tip.
"Anul viitor vom deschide cel puţin zece supermarketuri, fără a include eventuale achiziţii", a spus Celestino. Potrivit unor informaţii publicate în presa centrală, Carrefour negociază preluarea reţelei de supermarketuri G'market.
Compania de retail a anunţat pentru acest an deschiderea a şase hypermarketuri, la Suceava, Arad, Oradea, Piteşti, Iaşi şi Bucureşti.
Pentru acest an, Carrefour România estimează o cifră de afaceri de peste un miliard de euro, cu divizia de hypermarketuri, şi venituri similare celor din 2007, de aproximativ 120-130 milioane euro, cu supermarketurile.
Retailerul îşi propune în următorii ani să realizeze cu marca de textile 50% din totalul vânzărilor obţinute cu mărcile private în România. Totodată, noua marcă va reprezenta circa 60-70% din vânzările de textile ale companiei de retail.
Articolele comercializate de Carrefour sub marcă proprie sunt vândute atât în România, cât şi în Asia şi Turcia. Totodată, Carrefour ar putea lansa anul viitor o nouă marcă proprie destinată produselor textile pentru femei.
Cele 21 de supermarket-uri ale Artima sunt poziţionate majoritar în zona de vest şi totalizează o suprafaţă de vânzare totală de 21.000 de metri pătraţi. Compania a realizat în 2006 vânzări de 89,25 milioane de euro, iar în 2007 o cifră de afaceri de 122,4 milioane de euro.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro