Setul motor este o asociere de componente extrem de importante pentru functionarea optima a motorului, dar si a ansamblului motocicletei. Pentru a schimba setul moto, este important sa urmezi si sa cunosti cateva principii de baza, astfel ca intreaga operatiune sa decurca in cele mai bune conditii.
Incepem cu principii de baza pentru cine vrea sa se apuce singur de operatiunea asta, din motive financiare sau din motive de pasiune sau poate doar vrea sa invete cum se "face" un motor.
Principiul major de care trebuie sa tineti cont: treaba se poate face acasa dar va trebuie scule foarte bune.
Motorul poate fi desfacut in 4 ore, eu l-am desfacut (cu pauzele de rigoare si cautatul prin carti) in vreo 8 ore. Pentru aceste operatiuni, aveti nevoie de un prieten cu forta dar si cu un pic de creier, ca daca aplica doar forta se va lovi si nu va mai fi bun de nimic si va veti da pumni in cap ca nu reusiti sa desfaceti un amarat de surub sau o piulita!
Un al punct asupra caruia sa te axezi este sa ai asupra ta pungi si etichete, cuvinte magice. Este bine sa folosesti pungulite simple de 1kg (adica de vreo 15x25 cm) ca sa puneti suruburile si piulitele sa nu le pierdeti altfel si sa nu ajungeti sa stati o zi pana identificati care de unde e sau "unde e surubul de la aia ca fara ala nu pot pune aia" si tot asa. La fel ca in bucatarie, daca lucrati ordonat, aveti toate sansele sa terminate treaba mai repede.
Este posibil aveti nevoie de un mecanic la care sa mergeti sa va puna segmentii si bielele in pistoane. Aceste operatuni costa putin, insa este important sa aveti unde sa faceti cele doua operatii, nu incercati singuri ca ori aliniati segmentii ori va chinuiti ore intregi ca sa-i puneti.
Nu e destul sa cumperati un set motor si gata, pt o operatiune de asta va trebuie bani. Retineti ca aveti nevoie de piese noi cum ar fi surbururile de la chiulasa sau piulitele de la capacele de biela care nu va recomand sa le refolositi, nu costa mult individual, dar cand faceti calculul va dati seama ca trebuie sa scoateti ceva bani din buzunar.
Aveti nevoie de un garaj acoperit si preferabil groapa, daca nu aveti groapa e tot acolo dar veti sta mai mult intinsi pe spate pe sub motor. Garajul acoperit este un cadrul extrem de prietenos, te fereste de intemperii, dar si de zgomotele neplacute,
Nu uita ca aceasta cheie este un instrument extrem de eficient si de util in operatiunile pe care tocmai le puneti la punct, asa ca nu neglijatu sa achizitonati una daca nu detineti una in casa sau daca nu ati mai inlocuit, pana acolo, un set motor complet.
In concluzie, inlocuirea unui set motor poate fi mai usor decat ti-ai fi inchipuit, cu conditia sa tii cont de sfaturile anuntate mai sus.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro