Reclamele platite sunt surse de marketing vitale pentru unele afaceri. Fie ca platesti pentru un anunt in cartea de telefon, intr-un ziar sau intr-un registru bisericesc, ai nevoie de banii tai care sa actioneze efectiv pentru a atrage atentia oamenilor asupra ta. Si, ca in orice investitii, vrei beneficii maxime cu... costuri cat mai mici. Iata cum.
Identifica cea mai buna strategie de publicitate pentru tipul tau de afacere
De exemplu, uneori reclamele clasice fac afacerea sa mearga, in alte cazuri distribuirea fluturasilor este metoda indicata. Pentru restaurante, reclamele in ziarele locale conduc la un rezultat deoarece clientela e formata din persoane ce locuiesc pe o raza de 3-5 kilometri. Magazinele locale vor avea succes utilizand cupoane publicitare trimise prin posta sau pe spatele bonurilor din supermarket. Cautand printr-o gramada de bonuri pentru produse alimentare am gasit anunturi publicitare pentru o spalatorie de masini, o curatatorie, un service auto, un dentist si un depozit.
Examineaza in detaliu eficienta unei metode
Inainte de a cheltui un banut pentru un plasament, pune-ti cateva intrebari:
- Iti permite mediul publicitar sa comunici mesajul atat de des pe cat iti doresti?
- Iti va permite suportul publicitar sa comunici informatie suficienta incat sa determini oamenii sa sune pentru o intalnire, sa trimita o comanda, sau sa ceara informatii suplimentare?
- Care este costul mediului publicitar privit ca numar de persoane atinse de mesajul publicitar?
- Cati dintre beneficiarii actiunilor de distributie vor constitui de fapt audienta ta tinta?
Identifica oportunitati pentru publicitate cu cost redus
Fie ca esti doar un detailist, fie o intreprindere de servicii cu un punct de desfacere, trebuie sa cauti si oportunitati de cooperare. Publicitatea realizata prin cooperare este un aranjament privind impartirea costurilor unui program de promovare intre un producator si un detailist. Impreuna, producatorii isi ajuta partenerii de afaceri in acoperirea cheltuielilor de promovare. Aceste cooperari sunt prezente in orice mediu, de la anunturile din Pagini Aurii, pana la tiparituri, posturi de radio si spoturi TV.
O alta optiune este publicitatea prin canalele de televiziune transmise prin cablu. Costul este redus, iar posibilitatea de a acoperi consumatori aflati pe arii apropiate sau diverse zone demografice este mai ridicata. Poate vei dori sa iei legatura cu oameni de afaceri locali, care fac publicitate prin cablu pentru a obtine informatii suplimentare referitoare la utilizarea acestui mediu. Plicurile trimise prin posta functioneaza de asemenea pentru unele afaceri. Oricum aceasta metoda este ineficienta, daca cei carora le sunt trimise nu sunt interesati de oferta ta. Ar fi mai indicat sa apelezi la ea, in urma aplicarii altora. Nu uita “specialitatile” publicitatii - marfuri imprimate cu numele sau sloganul tau si oferite gratuit. Fii sigur ca studiezi efectele post-plasament, pentru a nu plati ceva ce nu iti poti permite. Foloseste coduri speciale de referinta in reclamele tale sau intreaba fiecare client cum a aflat despre tine.
Cosmina Doicu
[email protected]
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro