Bucureştiul va avea în câţiva ani două porturi, situate în Estul şi Sudul Capitalei, după finalizarea Canalului Dunăre - Bucureşti, demararea lucrărilor fiind aşteptată pentru anul 2009, a declarat Sorin Cupşa, director general la Compania Naţională a Canalelor Navigabile Constanţa. "Proiectul iniţial prevede ca, după finalizarea acestui canal, început înainte de 89, Bucureştiul să aibă două porturi, unul în Sudul Capitalei, în localitatea 1 Decembrie, şi unul în Estul Capitalei, la Glina. Pentru demararea acestui proiect este însă necesar ca două secţiuni ale râurilor Argeş şi Dâmboviţa să treacă de la Ministerul Mediului la Ministerul Transporturilor", a spus Sorin Cupşa.
Acesta a precizat că proiectul va fi realizat pe două secţiuni ale râurilor, Olteniţa - 1 Decembrie pe Argeş şi Budeşti - Glina pe Dâmboviţa, care vor trece de la Ministerul Mediului în administrarea Ministerului Transporturilor printr-o Hotărâre de Guvern.
'Pentru ca acest proiect să demareze este necesară semnătura ministrului Mediului, Attila Korodi, care am înţeles că este o formalitate. După ce va fi adoptată Hotărârea de Guvern, atunci cele două secţiuni vor trece în administrarea noastră în termen de 90 sau 120 de zile', a spus Sorin Cupşa.
Oficialul a precizat că lucrările la Canalul Dunăre - Bucureşti vor începe cel mai probabil în 2009, fiind necesare circa 400 - 450 milioane de euro pentru finalizarea acestuia.
'Lucrările au fost oprite înainte de 89, atunci când proiectul era gata în proporţie de 70 la sută. Noi am cerut institutului IPTANA să realizeze un studiu de prefezabilitate, care a arătat că finalizarea lucrărilor va necesita un efort financiar de circa 450 milioane de euro', a precizat ofcialul.
Acesta a arătat că finanţarea pentru proiect ar putea fi asigurată din fonduri europene, fie din surse private, lucrarea urmând să fie realizată prin concesiune şi, atunci, concesionarul ar putea fi ales încă din acest an.
La finalizarea Canalului, lucrările urmând să dureze circa trei ani, Bucureştiul va avea un port cu o capacitate de 16 milioane tone pe an, în localitatea 1 Decembrie, şi unul de patru milioane tone, la Glina, în Estul Capitalei.
Lucrările la canalul Dunăre-Bucureşti au început în 1986, pe baza unui proiect realizat în 1982, dar ideea datează din 1929, când Parlamentul a adoptat o lege privind construirea unui canal care să transforme capitala României în port la Dunăre.
Rompres
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro