Bucureștenii nu renunță la mașini în ciuda traficului și a costurilor carburanților

Traficul din București este din ce în ce mai aglomerat, chiar dacă prețul carburanților a suferit o majorare importantă anul trecut. Șoferii sunt dispuși să plătească mai mult pentru deplasările zilnice, să petreacă mai mult timp în traficul aglomerat în loc să opteze pentru mijloace alternative de transport. Cu toate acestea, consumul mediu anual al șoferilor din România este unul destul de redus, aproximativ 90 de litri.

Un studiu realizat anul trecut de Bloomberg arată că românii alocă aproximativ 1% din venitul anual carburanților. Această sumă se traduce în aproximativ 90 de litri de carburanți pe an. Studiul clasează țara noastră pe o onorabilă poziție 18 din 61 de state incluse în monitorizarea Bloomberg. Țara cu cel mai mic procent din salariul mediu anual cheltuit pe carburanți este Venezuela, respectiv 0,04%, în condițiile în care prețul carburanților este subvenționat de stat.

Cele mai mari procente se înregistrează în Africa de Sud (3,18%) și Mexic (3,57%).

Procentajele sunt influențate și de prețul carburanților. În timp ce în Venezuela, benzina se vinde cu 0,14 euro/litru, în țara noastră este 1,12 euro/litru, prețurile culminând în țările nordice și în țările mediteraneene.

Chiar dacă la nivel național consumul anual este unul foarte scăzut (90 de litri), la nivelul Bucureștiului, un șofer care folosește mașina în mod curent pentru a-și face deplasările curente prin oraș consumă, în medie, un plin pe lună, respectiv între 40 și 55 de litri. În perioadele de vârf, cum ar fi sărbătorile de iarnă și perioadele de concedii de vară aceste medii sunt depășite.

Bucureștiul se confruntă cu o creștere susținută a numărului de mașini care a ajuns să sufoce drumurile care nu au fost concepute pentru un asemenea volum de trafic. Mașina personală a devenit pentru cei mai mulți unicul mijloc de transport, în ciuda timpilor extinși de deplasare datorați traficului intens de la orele de vârf. Nici scumpirea carburanților nu a dus la o scădere a consumului și a temperării traficului.

„Chiar dacă am operat creșteri de prețuri pentru carburanții pe care îi vindem prin stațiile noastre, în conformitate cu taxele și accizele la care aceste produse sunt supuse, nu am observat o scădere a consumului. Imediat după scumpiri, s-a putut simți un șoc slab în reacția clienților, dar nu a ținut foarte mult. Clienții constanți pe care îi avem alimentează cu aceleași cantități ca înainte de scumpiri și la aceleași intervale, semn că folosesc la fel de mult mașina.” spune Diana Șerban, Director General Carbogaz, rețea locală de benzinării, cu acoperire în București și în zonele limitrofe.

Mașina a devenit o parte componentă a vieții omului modern, urban, dinamic. În același timp, este o demonstrație a statutului social și economic care completează aspectele practice și o face indispensabilă.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro