British Airways le cere celor 40.000 de angajati sa renunte la salarii pentru o luna

British Airways le-a cerut celor 40.000 de angajaţi să renunţe la salarii pentru o lună, în contextul în care grupul încearcă să reducă o serie de cheltuieli ce ajung la trei milioane de lire sterline/zi, scrie The Guardian. Compania aeriană a făcut publică cerinţa în publicaţia sa, British Airways News. "Colegilor li se cere să sprijine demersul companiei pentru reducerea costurilor, prin acceptarea de concedii neplătite sau prin muncă gratuită", se arată în publicaţie.

Directorul executiv al BA, Willie Walsh, şi directorul financiar, Keith Williams, au încercat să dea un exemplu luna trecută, după ce compania a raportat pierderi, renunţând la salariile pe luna iulie. Totuşi, compania aeriană trebuie să convingă personalul să accepte reducerea salariilor, din cauza unei serii întregi de dispute.

"Lucrăm pentru că trebuie, nu pentru că avem atât de mulţi bani încât să ne descurcăm fără un salariu", a declarat un angajat al companiei.

Compania negociază la ora actuală termenii pentru plata salariilor şi reducerea numărului angajaţilor, cu personalul de la sol, piloţii şi însoţitorii de zbor, cărora li s-a spus că grupul trebuie să ajungă la un consens în aceste privinţe până la finalul lunii. De asemenea, BA vrea ca 2.000 de angajaţi să accepte concedieri voluntare.

Un acord cu cei 3.000 de piloţi ai companiei ar putea fi anunţat săptămâna aceasta, care va include un număr mic de concedieri voluntare.

British Airways Plc, cea de-a treia companie aeriană din Europa, a raportat primele pierderi anuale din 2002, din cauza scăderii traficului de pasageri, în contextul recesiunii economice globale.

BA a avut pierderi nete anuale de 375 milioane lire sterline (595 milioane dolari) în anul fiscal încheiat pe 31 martie, faţă de un profit de 712 milioane lire sterline, anul trecut, arată un comunicat al companiei, publicat vineri. Totuşi, în perioada analizată, compania a avut vânzări în creştere cu 2,7%, la 8,92 miliarde lire sterline.

Companiile aeriene, printre care BA şi grupul Air France-KLM, renunţă la diferite rute şi reduc numărul zborurilor, din cauza scăderii numărului de pasageri.

BA se află în discuţii cu Lineas Aereas de Espana SA pentru a crea o companie aeriană listată atât la bursa din Londra cât şi la cea din Madrid.

Air France-KLM, cea mai mare companie aeriană din Europa, a raportat în 19 mai primele pierderi anuale din 1996 şi a anunţat că va concedia alţi angajaţi. La rîndul său, Iberia a anunţat pe 12 mai pierderi pe primul trimestru de 92,6 milioane euro.

Asociaţia Internaţională pentru Transport Aerian (IATA) a estimat recent că pierderile companiilor aeriene din toată lumea s-ar putea ridica în 2009 la 9 miliarde dolari, aproape dublu faţă de previziunile anterioare, în contextul gripei porcine şi actualei recesiuni.

Recesiunea a afectat traficul aerian de primă clasă, în contextul în care oamenii de afaceri au căutat să zboare mai ieftin, ceea ce a dus la pierderi pentru unele companii precum British Airways sau Pacific Airways Ltd. În acelaşi timp, China Eastern Airlines Corp. şi Shanghai Airlines Co plănuiesc să fuzioneze pentru reducerea competiţiei pe cea mai mare piaţă aviatică din lume şi pentru ca ambele companii să iasă din nou pe profit.

Traficul de pasageri ar putea scădea cu 8%, iar cel de mărfuri cu 17%, estimează IATA. Grupul anunţase pe 24 martie că pierderile din industrie, în 2009, vor atinge 4,7 miliarde dolari în 2009.

Companiile nord-americane ar putea raporta pierderi de un miliard dolari în 2009, faţă de estimările anterioare care indicau un profit de 100 milioane dolari. Grupurile din alte regiuni nu vor fi profitabile, în contextul în care cele din regiunea Asia-Pacific vor avea pierderi de 3,3 miliarde dolari, în timp ce companiile europene vor pierde 1,8 miliarde dolari.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro