La aproape cinci ani dupa ce Apple a pornit aceasta industrie a aplicatiilor pentru dispozitivele mobile, asistam la un adevarat boom al acestui sector al tehnologiei.
Magazinele de aplicatii ale Apple si Google ofera acum peste 700.000 de produse fiecare. Consumatorii au de unde alege, ceea ce ii si face sa cheltuie sume serioase pentru da telefonului mobil sau tabletei cele mai diverse functii. Astfel, consumatorii au ajuns sa petreaca, in medie, 2 ore pe zi folosind aplicatiile cumparate si descarcate pe dispozitivele lor mobile, ceea ce va genera o crestere a pietei de 62% in 2013, ajungand la o valoare de 25 de miliarde USD.
Piata de aplicatii mobile da semne de maturitate. Multe dintre tacticile agresive si mai mult sau mai putin legale pentru atragerea mai multor descarcari au fost abandonate in favoarea unui mod mult mai civilizat de desfasurare a acestei afaceri. Dezvoltatorii au inceput sa lucreze mai organizat si scot o aplicatie pe piata doar in momentul in care aceasta functioneaza foarte bine. Atentia pentru functionarea optima este un semn clar al profesionalizari pietei.
Piata a evoluat si din punct de vedere geografic, beneficiind acum de o acoperire globala. Totusi acest lucru pune dezvoltatorii in fata unor noi provocari, cum ar fi cele de localizare a functiilor aplicatiei, dar si a adoptarii unui model fiabil de business.
Cu doar cativa ani in urma, nu mai departe de 2010, magazinul de aplicatii Apple era lider de piata cu 140.000 de aplicatii disponibile, dar se concentra in special pe Statele Unite. Acum, Google a reusit sa-l ajunga pe principalul sau competitor, iar cele doua companii au cote de piata foarte apropiate. Totusi, daca in materie de oferta si utilizator, rezultatele sunt similare, in ceea ce priveste veniturile, Apple conduce detasat.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro