Bogdan Chifa, antreprenorul timișorean care și-a transformat pasiunea pentru mașini într-o afacere de succes

Categorie: Afaceri

De cele mai multe ori, pasul către antreprenoriat este determinat de dorința de a da frâu liber unei pasiuni. Odată ce este făcut acest pas, pasiunea se transformă în profesie, trece de spațiul personal al antreprenorului și este oferită publicului larg. Odată cu această migrare a pasiunii din spațiul personal în cel de business intervin o serie provocări, dar și asumarea unor responsabilități, greu de anticipat.

Pasiunea lui Bogdan Chifa pentru mașini a început din copilărie, cu o colecție de miniaturi a unor modele care au făcut istorie. Fiecare piesă a colecției se bucura de o atenție aparte, așa cum beneficiază acum mașinile centrului de cosmetică AutoCBN. Fiecare mașină care ajunge în centrul de cosmetică din Timișoara beneficiază de un tratament bazat pe ultimele tehnologii din domeniul detailingului pentru ca rezultatele finale să fie unele de durată. Mai mult, pe lângă serviciile de detailing, Bogdan și echipa sa vin și cu o serie de alte propuneri utile pentru șoferi. Aici putem menționa reparațiile de parbrize sau montarea de folii omologate.

Aventura lui Bogdan în domeniul detailingului auto a început în anul 2010. A lucrat în diverse saloane de cosmetică unde a acumulat experiența de care avea nevoie pentru a-și urma visul de a avea propria afacere de cosmetică auto. Pe lângă experiența practică, s-a documentat temeinic și în direcția metodelor, tehnicilor, tehnologiilor dar și a produselor care pot oferi cele mai bune rezultate. Testele le-a făcut pe mașina proprie, astfel încât să poată studia în detaliu acțiunile fiecărui element aplicat.

După patru ani în care a descoperit tainele profesiei, Bogdan a decis că este pregătit să demareze propria afacere. Așa a apărut AutoCBN în 2014. La vremea respectivă cererea pentru servicii premium de cosmetică auto era una destul de restrânsă. Majoritatea șoferilor nu cunoșteau beneficiile pe care aplicarea regulată a operațiunilor de detailing o poate avea asupra unei exploatări de durată a mașinii.

Intrarea pe o piață „tânără” a fost o provocare și, în același timp o oportunitate. Eforturile de promovare au fost mai mari, dar educarea clientului potențial prin prezentarea clară a beneficiilor operațiunilor de detailing a constituit principalul element de creștere a încrederii de care brandul local AutoCBN avea foarte mare nevoie în primele faze ale activității.

„Primii pași în antreprenoriat au fost timizi. Intram pe o piață relativ nouă pentru zona de vest a țării cu un set de servicii cunoscute doar de o nișă restrânsă de clienți potențiali. Am amenajat primul „salon” în curtea casei în care locuiam atunci, în comuna Variaș. Am început să ne promovăm prin mijloacele destul de limitate pe care le aveam și, surprinzător a început să sune telefonul pentru programări. Primul client a fost un test important pentru mine deoarece totul trebuia să decurgă perfect. Din fericire, am trecut cu bine peste acel punct critic și afacerea a început să crească. Din Variaș, am reușit să ne extindem în Lugoj, având ca obiectiv major să ajungem cât mai aproape de Timișoara. Până la urmă am reușit să ajungem să ne adresăm direct clientului timișorean prin locația din Giarmata Vii, unde avem în dezvoltare proiectul unui concept de salon de cosmetică auto, probabil unic în țară.” spune Bogdan Chifa, fondator AutoCBN.

Din perspectivă comercială, compania fondată de Bogdan a crescut frumos și a ajuns să poată veni în întâmpinarea nevoilor flotelor auto. Astfel, AutoCBN a ajuns să se adreseze reprezentanțelor auto, dar și altor entități publice sau private care dețin flote extinse de autovehicule.

Prioritatea pe termen scurt este finalizarea proiectului noului spațiu AutoCBN, care va putea duce serviciile propuse de companie la următorul nivel din perspectiva clasei de servicii oferite.


Alte articole