Blogul a devenit o afacere profitabila

6 octombrie 2006

Blog-ul sau jurnalul online a devenit un trend pentru impatimitii internetului. Conform studiului RoBloggers Survey, numarul acestor jurnale a crescut cu 15% in Romania in ultimii ani, apropiindu-se foarte repede de cotele de piata din Occident. La o analiza mai amanuntita, aproape 50% dintre cei intervievati au considerat ca in Romania sunt mai putin de 10.000 de jurnale online, drept raspuns la intrebarea “Cate bloguri credeti ca sunt in blogosfera romaneasca?”

Succesul blogurilor a determinat anumite companii sa creeze propriile lor platforme de sisteme de gazduire pentru bloguri, precizeaza Le Journal du Net. Tot aceeasi publicatie mai precizeaza ca se pot numi bloguri active doar acele jurnale care sunt actualizate cel putin lunar, in ultimele 3 luni. Conform studiului RoBlogers, din cele aproape 10.000 de bloguri romanesti, un procent de 20% sunt active. Datorita amplorii pe care a luat-o acest fenomen, a fost realizat prima competitie a blogurilor  romanesti, RoBlogFest 2006, ce a avut loc in luna martie a acestui an.

Daca vrei sa-ti faci un sistem de gazduire de bloguri trebuie sa investesti o suma minima de 1.200 de euro. In aceasta suma fiind incluse costurile de intretinere a sistemului, licentele pentru programele specializate in vederea sustinerii blogurilor, designul initial, eventual o taxa de hosting si trebuie sa cumperi domeniul pe internet. Se pare ca nu trebuie sa depui multe eforturi, nu-i asa?  Printre sistemele de gazduire de bloguri se numara weblog.ro, eyeblog, blog4ever.com, softpedia blogs, roportal blogs, acestea fiind bloguri romanesti.

Avantaje

Avantajele acestui tip de jurnal sunt foarte multe. Printre ele se numara faptul ca limbajul folosit este unul comun, usor pentru toata lumea, fara injurii si exprimari vulgare, cu o ortografie impecabila. Blogul are personalitate si are la baza intentia de a trasmite/comenta informatii interesante, iar autorul nu e motivat exclusiv/primordial de propria promovare.

Principalele caracteristici ale unui blog sunt:
-ofera informatii interesante, utile, actuale
-comenteaza / prezinta in Blogroll alte bloguri valoroase
-este actualizat cel putin saptamanal
-este scris informal, cu umor

Cosmina Doicu
[email protected]

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro