Banca Comerciala Romana a lansat luni noul logo sub care va fi cunoscuta in randul clientilor - "BCR mai nou, mai puternic, mai bun" si a schimbat sigla. Noua sigla a bancii pastreaza initialele BCR la care s-a adaugat litera S (de la sparkasse), simbol care se regaseste si in denumirea Erste Bank, actionarul majoritar al BCR.
"Lansarea noului logo va fi o zi memorabila pentru banca noastra, pentru actionarii nostri si mai ales pentru clientii nostri. Sunt sigur ca lansarea noului logo reprezinta doar inceputul unei noi etape de succes in istoria BCR, precum si consolidarea pozitiei de lider al pietei bancare romanesti si a celei de membru important al Erste Group. Daca pana acum schimbarile au avut loc doar in interiorul bancii a sosit momentul ca aceste schimbari sa fie vazute si din exterior. Schimbarea celui mai important element de identificarea al bancii, logo-ul, arata ca BCR paseste intr-o noua era", a declarat presedintele executiv al BCR, Nicolae Danila.
Lansarea a avut loc pe esplanada din fata sediului central al BCR de la Universitate in prezenta unui important numar de reprezentanti ai lumii financiare, a ministrului Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian, a prim-viceguvernatorului Bancii Nationale a Romaniei, Florin Georgescu, a secretarului de stat in MEF, Sebastian Vladescu.
Lansarea noului logo a avut loc, de asemenea, in prezenta presedintelul Erste Bank, Andreas Treichl.
Litera S cu un punct deasupra, simbol alaturat initialelor BCR, reprezinta economisirea sau, mai exact, o cutie in care intra o moneda.
Presedintele executiv Nicolae Danila a subliniat ca lansarea noului logo nu inseamna stagnarea istoriei bancii, a traditiei bogate pe care o are si a notorietatii numelui ci va fi mai usor de reperat si identificat, tocmai de aceea s-a decis si pastrarea numelui Banca Comerciala Romana, un activ de mare valoare.
BCR a derulat in ultimul an un Program de Integrare Dezvoltare, pentru care a alocat 200 de milioane euro. Programul (IDP - Integration and Development Program) vizeaza toate segmentele activitatii BCR, de la corporate, retail si managementul riscului, raportari si controlling, inclusiv Basel II, pana la zona de operatiuni si IT (care cuprinde intre altele activitatile de reproiectare procese, achizitii si managementul proprietatilor) si alte functii suport (de exemplu resurse umane, marketing si comunicare).
Prin acest program, BCR implementeaza o serie de masuri de reorganizare interna, prin care urmareste sa furnizeze cele mai bune rezultate pentru clienti si actionarii sai, printr-o segmentare adecvata a clientelei, prin elaborarea unor solutii dedicate dezvoltarii afacerilor, printr-o oferta de produse si servicii creativa, inovativa, flexibila si continuu imbunatatita si prin intermediul unui grad inalt de accesibilitate al ofertei sale.
Unul dintre cele peste 40 de proiecte cuprinse in Program are in vedere transformarea modelului operational si interactiunea cu clientii la nivel central si in reteaua de unitati, iar BCR a separat complet activitatile de retail de cele corporate si a centralizat managementul riscului si functiile de back-office si suport. Incepand cu 23 iulie, liniile functionale retail si corporate au fost complet separate, inclusiv in reteaua de unitati.
In dezvoltarea activitatii de retail au fost deja implementate masuri vizand dezvoltarea masiva a retelei de unitati, care va ajunge, in 2009, la aproape 700 de sucursale si agentii.
Pentru imbunatatirea structurii interne au fost definite noi roluri pentru personalul din front-office precum acordarea de consultanta generala si consultanta specifica pe segmente de clienti, monitorizarea satisfactiei clientilor, dezvoltarea unui set de instrumente de sprijin pentru forta de vanzare, concomitent cu intrarea intr-un program vast de pregatire in sfera produselor bancare si a tehnicilor de vanzari.
Noul model operational de unitate BCR va oferi servicii de vanzari si consultanta pe segmente de clienti, tranzactii cu numerar, efectuarea de operatiuni rapide, self-service si servicii de vanzare si consultanta ale expertilor din subsidiarele BCR (leasing, asigurari etc.).
Totodata, activitatea de retail se va imbogati cu noi produse si servicii: vor fi deschise centre specializate pentru credite ipotecare, va fi lansat serviciul telephone banking, va fi lansat un pachet de servicii legate de contul curent.
Un obiectiv important in implementarea unor standarde inalte de calitate a fost si crearea biroului Ombudsman care va rezolva operativ sesizarile clientilor. Activitatea de retail din fiecare judet va fi coordonata de un director retail judetean.
Pe segmentul corporate, esenta transformarii structurale a reprezentat-o generalizarea aplicarii managementului dedicat al relatiei cu clientii si segmentarea puternica a clientelei. Activitatea corporate are in vedere cinci segmente principale de clienti - Clienti Mari ai Grupului (GLC), Clienti Mari pe plan local, Municipalitati mari, Real Estate si IMM-uri si Mici Municipalitati.
Primele patru segmente sunt gestionate la nivel central cu cooperare pe plan regional sau local, dupa caz.
Banca se va concentra, in a doua parte a anului, asupra pregatirii personalului si pe introducerea de noi produse, in special in zona centrelor de afaceri si respectiv in sfera activitatii de Trade Finance si Project Finance.
Oficiali ai bancii au declarat ca programul va mai continua pentru integrarea completa a grupului, iar lansarea noului logo este una din etapele IDP.
'Specializarea personalului si a sucursalelor bancii pe segmente de afaceri, retail si corporate, si continuarea politicii de extindere a retelei de unitati inseamna solutii adecvate oferite fiecarui client. Culorile noului logo BCR, albastru si rosu, transmit profesionalism si deschidere, resectiv o atitudine proactiva, dinamism si inovatie', a precizat Nicolae Danila.
Noul logo va fi insotit de o campanie de imagine demarata pe 3 septembrie sub mesajul "Gandim la fel", care subliniaza dorinta bancii de a veni in intampinarea cerintelor clientilor si de a armoniza scopurile comune.
Intre noile produse si servicii disponibile clienilor si cuprinse in Programul de Dezvoltare Integrare sunt centrele imobiliare Retail, relansarea designului intregului portofoliu de carduri (toate cardurile emise incepand cu 3 septembrie vor avea noul design), un nou portal web, pachete de produse si servicii asociate contului curent si un nou centru de contact BCR prin intermediul caruia clientii vor avea posibilitatea sa efectueze multiple operatiuni si sa beneficieze de asistenta specializata permanenta.
Rompres
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro