Marile lanturi de retail din Romania angajeaza, pana la sfarsitul anului, peste 10.000 de oameni, in cadrul celei mai mari campanii de extindere a retelelor de magazine de la intrarea primei retele moderne de comert, Metro Cash&Carry, in 1996, potrivit celor de la BUSINESS STANDARD. Sectorul de retail devine in urmatoarele luni cel mai mare angajator din Romania, surclasand sectoarele de productie, constructii si outsourcing. Expansiunea accelerata, motivata de strategia de acoperire a cat mai multor orase din tara, aduce un plus de 30% fortei de vanzari existente, intr-o perioada de doar cinci luni. Cele mai multe joburi sunt in afara Bucurestiului, in principalele orase din tara, iar cea mai cautata pozitie, cu o pondere de peste 65%, este cea de lucrator comercial in magazinele care urmeaza sa fie deschise ca plan de expansiune pentru 2007.
"Retail-ul se anunta ca fiind cel mai mare angajator in toamna lui 2007. Pe locul doi se situeaza sectorul productiei, dar nu cred ca oferta de locuri de munca va depasi 5.000 de noi pozitii, iar pe locul trei se vor situa constructiile", spune Victorina Borlan, Recruitment Manager in cadrul firmei de recrutare Lugera & Makler.
Cel mai mare val de angajari in retail
Asiguratorii de pensii private se anunta de asemenea foarte activi in aceasta perioada - sunt cautati per total peste 100.000 de agenti de marketing. Insa diferenta consta in faptul ca majoritatea acestora in regim de colaborare, nu sunt angajati permanenti, potrivit Ginei Dobric, recruitment manager la firma Human Capital Solutions.
In prezent, foarte multi dintre angajatii unui supermarket, in special lucratorii comerciali, nu primesc mai mult de cinci-sase milioane de lei, deci sub 200 de euro.
In zona de middle management, se castiga in jur de 300-350 euro, iar un sef de raion poate primi si 700-800 de euro, potrivit principalelor agentii de recrutare.
Fluctuatia de personal este foarte mare in acest domeniu, in jur de 50%, fiecare angajat are cel putin trei oferte de angajare in fiecare moment. Exista diferente destul de mari de salarizare intre marile centre urbane si restul tarii - diferente care merg pana la 30%.
In topul angajatorilor din retail se afla reteaua germana de hipermarketuri Real, parte a Metro Group, care in urmatoarele cinci luni va scoate la concurs peste 2.700 locuri de munca. Este urmata de Auchan, care, prin cele trei hipermarketuri care vor fi deschise in acest an, vor atrage aproximativ 1.300 de salariati. Carrefour va atrage din piata pana la finele anului inca 1.200 de oameni, necesari pentru cele trei proiecte anuntate pentru urmatoarele luni. Retelele Kaufland, Plus Discount, Trident, Billa, Penny Market, Spar, Profi, Mega Image, La Fourmi vor aduce cumulat peste 2.800 de joburi in urmatoarea perioada.
Principalii retaileri de bricolaj, Praktiker, Bricostore, bauMax, Mr. Bricolage, vor scoate in total pe piata peste 1.000 de posturi pana in decembrie.
Retailerii de produse electrocasnice, electronice si IT&C Altex, Flamingo si Teknosa vor atrage de asemenea, prin noile lor proiecte anuntate, peste 1.000 de oameni.
In orasele mari, care au deja hipermarketuri si supermarketuri prezente, recrutarea tinteste in principal oameni cu experienta. In localitatile mai mici, in care nu exista nicio forma de comert modern, recrutarea este mult mai dificila, aici neexistand oameni cu experienta. Aici, angajatii vor fi scolarizati, dusi la traininguri pe perioade mai lungi de timp, in schimb, nivelul de salarizare poate scadea cu pana la 30% comparativ cu marile orase.
In cazul retelei Real, mai mult de 95% dintre recrutarile efectuate sunt directe, cele pentru magazine fiind in procent de 100% facute prin intermediul echipei de recrutare proprii, secondata de responsabilii fiecarui magazin in parte.
Plus Discount angajeaza in orasele mici oameni fara experienta, pe care ii pregatesc prin traininguri cu doua luni inainte in magazine deja deschise. Cel mai cautat post de catre retea este lucrator comercial.
Kaufland recruteaza prin toate mijloacele, Internet, anunturi ziar. Lucratorii comerciali sunt si in acest caz cei mai cautati salariati. In cazul retelelor de bricolaj, 90% dintre oamenii angajati sunt cu experienta, 10% fara si studenti pentru pozitiile de asistenti vanzare.
Peste 65% din totalul angajatilor dintr-un magazin sunt lucratori comerciali, care sunt dusi la training doua-patru saptamani inainte de a incepe munca.
MoneyLine
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro