Bancile si companiile care vand produse de ingrijire personala si cosmetice au cheltuit cel mai mult pe publicitate online in anul 2007, in total circa 4,7 milioane de euro la rate-card, conform unui top publicat de agentia online AdEvolution care evalueaza intreaga piata din acest an la 14,72 mil. euro, brut. Conform informatiilor din piata, discount-urile se situeaza, de obicei, in jurul valorii de 50%, ceea ce ar situa piata in 2007, ca valoare neta, la circa 7,35 milioane de euro. Topul a fost realizat in luna noiembrie, pe baza comenzilor intermediate de AdEvolution in cursul acestui an, si completat cu estimari ale reprezentantilor agentiei cu privire la valoarea intregii piete in anul 2007.
Pe locul trei in topul spender-ilor de publicitate online s-au clasat companiile din IT, cu 1,74 mil. euro, urmate de cele din categoria alimente si bauturi, cu 1,16 mil. euro, de cele din auto, cu 1,05 mil. euro, si de operatorii de telecomunicatii, cu 1,2 mil. euro.
Clasamentul este incheiat de companiile din servicii medicale si de cele farmaceutice, cu cheltuieli de circa 90.000 de euro pe publicitatea online.
Datele sunt furnizate direct de la clientii de publicitate si agentii, sumele mentionate fiind bazate pe costurile de lista (rate-card) ale vanzatorilor de publicitate online din Romania, fara TVA.
Clasamentul a fost alcatuit pe baza bugetelor alocate pe anul in curs de 363 de companii mari si mijlocii, incluzand urmatoarele forme de expunere online - display advertising, viral marketing, contextual advertising, direct mailing, newsletter advertising, unconventional exposure (e-branding, video-insert).
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro