
ASOCIAȚIA DE DEZVOLTARE INTERCOMUNITARĂ
“URBTRANS”, în calitate de Autoritate Publică Tutelară, asistată de expert
independent FOX MANAGEMENT CONSULTANTS S.R.L., anunţă începerea
procesului de recrutare şi selecţie pentru 5 (cinci) poziţii de membru în Consiliul de
Administrație al SOCIETĂȚII TRANSPORT PUBLIC NEAMȚ S.A.
Data publicării anunțului: 23.07.2025
Termen-limită pentru depunerea dosarului de candidatură: 30 de zile de la data
publicării anunțului: 22.08.2025 ora 14.00
Etapele de desfăşurare a procesului de recrutare şi selecţie sunt:
1. Evaluarea prealabilă a dosarelor de candidatură care alcătuiesc Lista lungă.
2. Evaluarea finală a Candidaţilor selectaţi în Lista scurtă. Interviul.
Condiţiile Generale ale procesului de selecţie prealabilă sunt:
a) Fiecare membru al Consiliului de Administrație trebuie să aibă studii
superioare finalizate cel puțin cu diplomă de licență și experiență în domeniul
științelor inginerești, economice, sociale, juridice sau în domeniul de
activitate al întreprinderii publice, de minimum 7 ani;
b) Membrii Consiliului de Administratie sunt persoane fizice sau juridice, cu
experienţă în conducerea Societăţilor sau regiilor autonome;
c) Selecția membrilor Consiliului de Administrație se realizează cu respectarea
principiilor prevăzute de Legea nr. 202/2002, cu modificările și completările
ulterioare. În măsura în care nu este afectat clasamentul întocmit potrivit
dispozițiilor art. 29 alin. (1), cel puțin o treime din totalul administratorilor
aparțin genului subreprezentat;
d) Cel puțin un membru trebuie să dețină calificarea de auditor financiar sau să
aibă experiență de cel puțin 3 ani dobândită prin participarea la misiuni de
audit statutar în România, în alt stat membru, într-un stat AELS, în Elveția sau
în Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord sau în cadrul Comitetelor
de audit formate la nivelul Consiliilor de Administrație/ Supraveghere ale
unor Societăți/ entități de interes public, în conformitate cu Ordinul nr.
392/2022 pentru modificarea Ordinului preşedintelui Autorităţii pentru
2
Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar nr. 123/2022 privind
componenţa Comitetului de audit;
e) În cazul Consiliilor de Administraţie al căror număr de membri se încadrează
în prevederile art. 28, alin. (1) al O.U.G. nr. 109/2011, nu poate fi mai mult
de 1 membru din rândul funcţionarilor publici sau altor categorii de personal
din cadrul Autorităţii Publice Tutelare ori din cadrul altor autorităţi sau
instituţii publice;
f) În mod obligatoriu, în selecţia candidaţilor se va avea în vedere evitarea
situaţiilor de conflict de interese sau incompatibilităţi.
g) majoritatea membrilor Consiliului de Administrație este formată din
administratori neexecutivi şi independenţi, în sensul art. 138, alin. (2) din
Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
h) mandatul administratorilor este stabilit prin actul constitutiv, neputând depăşi
4 ani;
i) o persoană fizică poate exercita concomitent cel mult 2 mandate de
administrator în Societăţi sau întreprinderi publice al căror sediu se află pe
teritoriul României;
j) selecţia se realizează cu respectarea principiilor nediscriminării, tratamentului
egal şi transparenţei;
k) candidaţii care vor fi selectaţi pentru a fi înscrişi pe Lista scurtă vor fi ulterior
înştiinţaţi să depună o Declaraţie de intenţie realizată conform Scrisorii de
Aşteptări.
Condiţiile generale de participare sunt:
✓ studii superioare şi experienţă în domeniul ştiinţelor inginereşti, economice,
sociale, juridice sau în domeniul de activitate al întreprinderii publice
minimum 7 ani;
✓ experiență de conducere/ administrare a unor Societăți sau regii autonome;
✓ cunoaşterea limbii române (scris şi vorbit) şi cetăţenia română sau cetăţenia
altor state membre ale Uniunii Europene cu condiţia să aibă domiciliul în
România;
✓ capacitate deplină de exerciţiu;
✓ stare de sănătate corespunzătoare funcţiei pentru care candidează, atestată pe
bază de documente medicale (adeverintă medicală);
✓ să nu fie destituit/ă dintr-o funcţie publică, să nu îi fi fost revocat contractul
de mandat sau să nu îi fi încetat contractul individual de muncă pentru motive
disciplinare în ultimii 5 ani;
✓ nu au înscrieri în cazierul judiciar;
3
✓ nu au înscrieri în cazierul fiscal;
✓ nu se află în conflict de interese care să îl/o facă incompatibil/ă cu exercitarea
funcției de membru în Consiliul de Administrație al Societății;
✓ îndeplinește criteriile conform prevederilor art. 4 din O.U.G. nr. 109/2011
privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, actualizată.
Criteriile minime de selectie sunt:
✓ cunoștințe despre obiectul de activitate al Societății Transport Public Neamț
SA, cunoașterea proceselor tehnologice și operaționale, cunoașterea pieței în
care acționează Societatea;
✓ gândire strategică și previziuni;
✓ cunoștințe de finanțe și contabilitate;
✓ cunoștințe despre managementul proiectelor;
✓ tehnologia informației;
✓ cunoștințe despre legislație;
✓ cunoștințe de guvernanță corporativă a întreprinderii publice;
✓ competențe sociale și personale: luarea deciziilor, relații interpersonale,
negociere, capacitate de analiză și sinteză;
✓ participarea în organizații profesionale naționale și internaționale relevante
pentru obiectul de activitate;
✓ trăsături: reputație, integritate, independență, abilități de comunicare
interpersonală.
Criteriile de evaluare/ selecţie finală a candidaţilor – INTERVIU:
1. Dosarul de candidatură.
2. Matricea Profilului de Candidat.
3. Declaraţia de intenţie a Candidatului.
Dosarul de înscriere trebuie să cuprindă în mod obligatoriu următoarele
documente:
❖ Opis documente (numai în dosarul pe suport de hârtie);
❖ Curriculum Vitae;
❖ Copie act identitate;
❖ Copie documente care atestă educația, pregătirea și experiența profesională
/managerială cerută (carnet de muncă, extras Revisal, contract de mandat,
adeverințe angajator);
4
❖ Cazier judiciar / completare Formular Declarație pe proprie răspundere –
conform Formular 1
❖ Cazier fiscal / completare Formular Declarație pe proprie răspundere –
conform Formular 2;
❖ Adeverință medicală din care rezultă starea de sănătate corespunzătoare /
completare Declarație pe proprie răspundere – conform Formular 3;
❖ Declarație pe proprie răspundere privind statutul de “independent” – conform
Formular 4;
❖ Declaraţie pe proprie răspundere că datele cuprinse în dosarul de candidatură
corespund experienței profesionale – conform Formular 5;
❖ Declaraţie pe proprie răspundere privind calitatea de membru în Consilii de
Administraţie ale întreprinderilor publice, altele decât cel în care urmează a fi
numit – conform Formular 6;
❖ Declaraţie de consimţământ prin care Candidatul îşi exprimă acordul de a i se
procesa datele personale, în scopul Procedurii de recrutare şi selecţie –
conform Formular 7;
❖ Declarație pe proprie răspundere privind neîncadrarea în situația unui conflict
de interese – conform Formular 8;
❖ Declaraţie pe proprie răspundere prin care Candidatul va confirma că nu se
află într-una din situaţiile prevăzute la art. 4 din O.U.G. nr. 109/2011 privind
guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice sau că nu a suferit o
condamnare pentru o infracţiune legată de conduita profesională – conform
Formular 9;
❖ Declarație privind atragerea răspunderii în cazul falimentului/ insolvenței
Societăților administrate sau conduse – conform Formular 10.
Candidaţii incluşi pe Lista scurtă urmează să-şi completeze dosarul de candidatură
cu următoarele documente : cazierjudiciar, cazier fiscal şi adeverinţă medicală, în
cazul în care acestea nu au fost depuse la data depunerii dosarului.
Originalele actelor depuse la dosar vor fi verificate de comisie la proba de interviu.
Documentele necesare în procesul de recrutare/ selecţie şi formularele de
declaraţii se regăsesc pe pagina de internet a ASOCIAȚIEI DE DEZVOLTARE
INTERCOMUNITARĂ “URBTRANS” (https://www.adiurbtrans.ro/) şi pe
pagina de internet a SOCIETĂȚII TRANSPORT PUBLIC NEAMȚ S.A.
(https://www.troleibuzul.ro/)
5
Dosarul de candidatură se va depune până la data de 22.08.2025, ora 14.00
la registratura ASOCIAȚIEI DE DEZVOLTARE INTERCOMUNITARĂ
“URBTRANS” din Piața Mihail Kogalniceanu nr.3, Piatra Neamț, Județul Neamț,
în dosar plic închis şi sigilat, unde va primi un număr de înregistrare şi data certă a
depunerii. Dosarul va avea menţionat “Candidatura pentru funcţia de membru în
Consiliul de Administrație al SOCIETĂȚII TRANSPORT PUBLIC NEAMȚ S.A.”,
precum numele şi prenumele Candidatului.
Obligatoriu o copie a dosarului va fi transmisă în format eletronic pe adresa
expertului independent, respectiv [email protected], până la data de
22.08.2025 ora 14.00.
Plicurile ajunse după data şi ora menţionată nu vor fi luate în considerare.
Candidaţii declaraţi admişi la etapa de selecţie a dosarelor şi care se regăsesc
pe Lista scurtă, vor fi evaluaţi în cadrul interviului, ora şi locul desfăşurării acestuia
urmând a le fi anunţate personal prin intermediul postei electronice.
Relaţii suplimentare se pot obţine la expertul independent S.C. FOX
MANAGEMENT CONSULTANTS S.R.L. la Telefon 0799-358.582.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro