Aprecierile influenteaza mai mult decat criticile, cel putin online

9 august 2013

Un studiu recent a analizat comportamentul utilizatorilor de internet, in special a celor de pe retelele sociale. S-a constatat ca un „like” acordat unui articol postat pe Facebook determina o reactie pozitiva din partea celor care vad postarea si activitatea pe care a generat-o. Conform studiului publicat in jurnalul Science, oamenii sunt predispusi la reactii pozitive in mediul online, iar reactiile negative sunt evitate sau ignorate.

Oameni de stiinta au analizat comportamentul utilizatorilor unui agregator de stiri. Pentru a studia comportamentul specific al utilizatorilor au facut o serie de aprecieri la mai multe stiri de pe site. Imediat, acele stiri au devenit mai populare, primind o nota mai mare din partea cititorilor. Popularitatea stirilor apreciate de cercetatori a crescut cu aproximativ 25%.

Oamenii de stiinta spun ca posibilitatea de a manipula publicul prin aprecierea unor stiri poate deveni un instrument periculos.

Cititorii au reactionat cel mai bine la stirile apreciate artificial din categoriile: politica cultura si societate, sau business.

Procesul s-a desfasurat si in sens invers, cand stirile au primit ratinguri negative, cititorii au inceput sa devina sceptici cu privire la informatiile prezentate.

 

 

 

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro