UAT COMUNA MIROSLAVA în calitate de autoritate publică tutelară anunţă începerea procedurii de selecție și nominalizare pentru 3 posturi de administrator la Societatea SERVICII PUBLICE MIROSLAVA SRL.
Etapele de desfăşurare a procedurii de selecție și nominalizare sunt:
- Evaluarea prealabilă dosarelor de candidatură care alcătuiesc lista lungă.
- Evaluarea finală a candidaţilor selectaţi în lista scurtă. Interviul.
Condiţiile generale ale procesului de selecţie prealabilă sunt:
- administratorii trebuie să aibă studii superioare şi experienţă în domeniul ştiinţelor inginereşti, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al respectivei întreprinderi publice de cel puţin 7 ani.
- administratorii sunt persoane fizice sau juridice, cu experienţă în conducerea societăţilor sau regiilor autonome.
- selecția și nominalizarea administratorilor se face cu respectarea principiilor prevăzute de Legea 202/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, astfel încât cel puţin o treime din totalul administratorilor să fie femei şi cel puţin o treime din totalul administratorilor să fie bărbaţi; Administratorii societății nu pot fi în exclusivitate persoane de acelaşi gen.
- cel puțin un membru trebuie să dețină calificarea de auditor financiar sau să aibă exepriență de cel puțin 3 ani dobândită prin participarea la misiuni de audit statutar în România, în alt stat membru, într-un stat AELS, în Elveția sau în Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord sau în cadrul Comitetelor de audit formate la nivelul Consiliilor de administrație/supraveghere ale unor societăți/entități de interes public in conformitate cu Ordinul 392/2022;
- în cazul întreprinderilor publice organizate ca societăţi cu răspundere limitată, cel mult un administrator va fi funcţionar public sau o persoană din rândul altor categorii de personal din cadrul autorităţii publice tutelare ori din cadrul altor autorităţi sau instituţii publice.
- în mod obligatoriu, în selecţia candidaţilor se va avea în vedere evitarea situaţiilor de conflict de interese sau incompatibilităţi.
- majoritatea membrilor Consiliului de Administrație este formată din administratori neexecutivi şi independenţi, în sensul art. 138 alin. 2 din Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- mandatul administratorilor este stabilit prin actul constitutiv, neputând depăşi 4 ani;
- o persoană fizică poate exercita concomitent cel mult 2 mandate de administrator în societăţi sau întreprinderi publice al căror sediu se află pe teritoriul României;
- selecţia se realizează cu respectarea principiilor nediscriminării, tratamentului egal şi transparenţei;
- candidaţii care vor fi selectaţi pentru a fi înscrişi pe lista scurtă vor fi ulterior înştiinţaţi să depună o declaraţie de intenţie realizată conform scrisorii de aşteptări.
Condiţiile generale de participare sunt:
- studii superioare şi experienţă în domeniul ştiinţelor inginereşti, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al respectivei întreprinderi publice de cel puţin 7 ani;
- experiență de conducere/ administrare a unor societăți sau regii autonome;
- cunoaşterea limbii române (scris şi vorbit) şi cetăţenia română sau cetăţenia altor state membre ale Uniunii Europene cu condiţia să aibă domiciliul în România;
- capacitate deplină de exerciţiu;
- stare de sănătate corespunzătoare funcţiei pentru care candidează, atestată pe bază de documente medicale;
- să nu fie destituit/ ă dintr-o funcţie publică, să nu îi fi fost revocat contractul de mandat sau să nu-i fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 5 ani;
- nu au înscrieri în cazierul judiciar;
- nu au înscrieri în cazierul fiscal;
- nu se află în conflict de interese care să îl/o facă incompatibil/ă cu exercitarea funcției de membru în Consiliul de Administrație al Societății.
- îndeplineste criteriile conform prevederilor art. 4 din O.U.G. nr. 109/2011privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice, actualizata;
Documentele necesare în procedura de selecție și nominalizare şi formularele de declaraţii se regăsesc pe pagina de internet a Primăriei comunei MIROSLAVA(www.primariamiroslava.ro) şi pe pagina de internet a Societăţii SERVICII PUBLICE MIROSLAVA SRL (www. serviciipublicemiroslava.ro).
Dosarul de candidatură se va depune până la data de 28 mai 2024, ora 16:00 la registratura Primăriei comunei MIROSLAVA, Str. Constantin Langa, nr.93, localitatea Miroslava, comuna Miroslava, județul Iasi, în dosar plic închis şi sigilat, unde va primi un număr de înregistrare şi data certă a depunerii. Dosarul va avea menţionat “Candidatura pentru postul de administrator la Societatea SERVICII PUBLICE MIROSLAVA SRL”, precum numele şi prenumele candidatului. Obligatoriu o copie a dosarului va fi transmisă pe adresa expertului independent, Societatea FOX MANAGEMENT CONSULTANTS SRL, respectiv [email protected].
Relaţii suplimentare se pot obţine la expertul independent, societatea FOX MANAGEMENT CONSULTANTS SRL, la telefon 0799-358.582 sau Primăria Comunei Miroslava, telefon 0232 295 680, int. 138.