ANUNȚ DE RECRUTARE PENTRU POZIȚIA DE MEMBRU ÎN CONSILIUL DE ADMINISTRAȚIE AL SOCIETĂȚII DRUMURI ȘI PODURI S.A. SIBIU - MANDAT 2025-2029

28 aprilie 2025

CONSILIUL JUDEȚEAN SIBIU, în calitate de Autoritate Publică Tutelară, asistată de expert
independent FOX MANAGEMENT CONSULTANTS S.R.L., anunță începerea procesului de selecție
și nominalizare pentru 3 (trei) poziții de membru în Consiliul de Administrație al Societății
DRUMURI ȘI PODURI S.A. SIBIU.
Etapele de desfășurare a procesului de selecție și nominalizare sunt:
1. Evaluarea prealabilă a dosarelor de candidatură care alcătuiesc Lista lungă.
2. Evaluarea finală a Candidaților selectați în Lista scurtă. Interviul.
Condițiile generale ale procesului de selecție prealabilă sunt:
a) Fiecare membru al consiliului de administrație trebuie să aibă studii superioare finalizate
cel puțin cu diplomă de licență și experiență în domeniul științelor inginerești, economice,
sociale, juridice sau în domeniul de activitate al respectivei întreprinderi publice de
minimum 7 ani;
b) Membrii Consiliului de Administrație sunt persoane fizice sau juridice, cu experiență în
conducerea Societăților sau regiilor autonome;
c) Selecția membrilor Consiliului de Administrație se realizează cu respectarea principiilor
prevăzute de Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei
și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare. În măsura în care nu este
afectat clasamentul întocmit potrivit alin. (7), cel puțin o treime din totalul
administratorilor aparțin genului subreprezentat;
d) Cel puțin un membru trebuie să dețină calificarea de auditor financiar sau să aibă
experiență de cel puțin 3 ani dobândită prin participarea la misiuni de audit statutar în
România, în alt stat membru, într-un stat AELS, în Elveția sau din Regatul Unit al Marii
Britanii și Irlandei de Nord sau în cadrul Comitetelor de audit formate la nivelul Consiliilor
de Administrație/ Supraveghere ale unor Societăți/ entități de interes public, în
conformitate cu Ordinul nr. 392/2022 pentru modificarea Ordinului președintelui
Autorității pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar nr. 123/2022
privind componența Comitetului de audit;
e) În cazul Consiliilor de Administrație al căror număr de membri se încadrează în prevederile
art. 28, alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța
corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare, nu poate
fi mai mult de 1 membru din rândul funcționarilor publici sau altor categorii de personal
din cadrul Autorității Publice Tutelare ori din cadrul altor autorități sau instituții publice;
f) În mod obligatoriu, în selecția candidaților se va avea în vedere evitarea situațiilor de
conflict de interese sau incompatibilități;
g) Majoritatea membrilor Consiliului de Administrație este formată din administratori
neexecutivi și independenți, în sensul art. 138, alin. (2) din Legea nr. 31/1990, republicată,
cu modificările și completările ulterioare;
h) Mandatul administratorilor este stabilit prin actul de constituire, neputând depăși 4 ani;
i) O persoană fizică poate exercita concomitent cel mult 2 mandate de administrator în
Societăți sau întreprinderi publice al căror sediu se află pe teritoriul României;
j) Selecția se realizează cu respectarea principiilor nediscriminării, tratamentului egal și
transparenței;
k) Candidații care vor fi selectați pentru a fi înscriși pe Lista scurtă vor fi ulterior înștiințați să
depună o Declarație de intenție realizată conform Scrisorii de Așteptări.
Condițiile generale de participare sunt:
a) studii superioare finalizate cel puțin cu diplomă de licență și experiență în domeniul
științelor inginerești, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al
respectivei întreprinderi publice de minim 7 ani;
b) experiență de conducere/ administrare a unor Societăți sau regii autonome;
c) cunoașterea limbii române (scris și vorbit) și cetățenia română sau cetățenia altor state
membre ale Uniunii Europene cu condiția să aibă domiciliul în România;
d) capacitate deplină de exercițiu;
e) stare de sănătate corespunzătoare funcției pentru care candidează, atestată pe bază de
documente medicale;
f) să nu fie destituit/ă dintr-o funcție publică, să nu îi fi fost revocat contractul de mandat
sau să nu îi fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii
5 ani;
g) nu au înscrieri în cazierul judiciar;
h) nu au înscrieri în cazierul fiscal;
i) nu se află în conflict de interese care să îl/o facă incompatibil/ă cu exercitarea funcției de
membru în Consiliul de Administrație al Societății;
j) nu se află în una din situațiile prevăzute la art. 4 din Ordonanța de urgență a Guvernului
nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și
completările ulterioare.
Criteriile minime de selecție sunt:
a) cunoștințe despre obiectul de activitate al Societății, cunoașterea proceselor tehnologice
și operaționale, cunoașterea pieței în care acționează Societatea;
b) gândire strategică și previziuni;
c) rezultate economico-financiare ale întreprinderilor în care candidatul și-a exercitat
mandatul de administrator sau de director;
d) managementul proiectelor;
e) tehnologia informației;
f) legislație;
g) cunoștințe de guvernanță corporativă a întreprinderii publice;
h) competențe sociale și personale: luarea deciziilor, relații interpersonale, negociere,
capacitate de analiză și sinteză;
i) trăsături: reputație personală și profesională, integritate, independență, expunere
politică, abilități de comunicare interpersonală.
Criteriile de evaluare/ selecție finală a candidaților – INTERVIU:
1. Dosarul de candidatură.
2. Matricea Profilului de Candidat.
3. Profilul Consiliului.
4. Declarația de intenție a Candidatului.
Dosarul de înscriere trebuie să cuprindă în mod obligatoriu următoarele documente:
a) Opis documente;
b) Curriculum Vitae;
c) Copie act identitate;
d) Copie documente care atestă educația (acte studii), pregătirea profesională și experiența
profesională (carnet de muncă, extras Revisal, contract de mandat, adeverințe angajator);
e) Cazier judiciar / completare Formular Declarație pe proprie răspundere – conform
Formular 1;
f) Cazier fiscal / completare Formular Declarație pe proprie răspundere – conform Formular
2;
g) Adeverință medicală din care rezultă starea de sănătate corespunzătoare / completare
Declarație pe proprie răspundere – conform Formular 3;
h) Declarație pe proprie răspundere privind statutul de “independent” – conform Formular
4;
i) Declarație pe proprie răspundere că datele cuprinse în dosarul de candidatură corespund
experienței profesionale – conform Formular 5;
j) Declarație pe proprie răspundere privind calitatea de membru în Consilii de Administrație
ale întreprinderilor publice, altele decât cel în care urmează a fi numit – conform Formular
6;
k) Declarație de consimțământ prin care Candidatul își exprimă acordul de a i se procesa
datele personale, în scopul Procedurii de selecție și nominalizare – conform Formular 7;
l) Declarație pe proprie răspundere privind neîncadrarea în situația unui conflict de interese
– conform Formular 8;
m) Declarație pe proprie răspundere prin care Candidatul va confirma că nu se află într-una
din situațiile prevăzute la art. 4 din O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a
întreprinderilor publice sau că nu a suferit o condamnare pentru o infracțiune legată de
conduita profesională – conform Formular 9;
n) Declarație privind atragerea răspunderii în cazul falimentului/insolvenței Societăților
administrate sau conduse – conform Formular 10.
 Candidații incluși pe Lista scurtă urmează să își completeze dosarul de candidatură cu
cazierul judiciar, cazierul fiscal și adeverință medicală, în cazul în care acestea nu au fost depuse
la data depunerii dosarului.
Originalele actelor depuse la dosar vor fi conformate cu originalul de către comisie la
proba de interviu. Documentele necesare în procesul de selecție și nominalizare și formularele
de declarații se regăsesc pe pagina de internet a CONSILIULUI JUDEȚEAN SIBIU
(https://www.cjsibiu.ro/), secțiunea întreprinderi publice şi pe pagina de internet a Societății
DRUMURI ȘI PODURI S.A. SIBIU (https://drumuripodurisibiu.ro/).
Dosarul de candidatură se va depune până la data de 30.05.2025, ora 12:00, la
secretariatul Comisiei de Selecție și Nominalizare constituită la nivelul Autorității Publice Tutelare
Consiliul Județean Sibiu, strada General Ioan Dragalina, Nr. 1A, Municipiul Sibiu, Județul Sibiu,
Cod Poștal 550076, în intervalul orar: luni-joi 7:30-16:00 și vineri 7:30-13:30, în dosar plic închis
şi sigilat, unde va primi un număr de înregistrare şi data certă a depunerii. Dosarul va avea
menţionat“Candidatura pentru funcția de membru în Consiliul de Administrație al Societății
“DRUMURI ȘI PODURI S.A. SIBIU”, precum și numele și prenumele Candidatului.
Plicurile ajunse după data și ora menționată nu vor fi luate în considerare.
Candidații declarați admiși la etapa de selecție a dosarelor și care se regăsesc pe Lista
scurtă, vor fi evaluați în cadrul interviului, ora și locul desfășurării acestuia urmând a le fi anunțate
personal prin intermediul poștei electronice.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro