ANUNȚ DE RECRUTARE PENTRU POZIȚIA DE MEMBRU ÎN CONSILIUL DE ADMINISTRAȚIE AL AEROPORTULUI INTERNAȚIONAL SIBIU R.A. - MANDAT 2025-2029

28 aprilie 2025

CONSILIUL JUDEȚEAN SIBIU, în calitate de Autoritate Publică Tutelară, asistată de expert
independent S.C. FOX MANAGEMENT CONSULTANTS S.R.L., anunţă începerea procesului de
selecţie și nominalizare respectiv desemnare pentru 5 (cinci) poziţii de membru în Consiliul de
Administrație al Regiei Autonome “AEROPORTUL INTERNAȚIONAL SIBIU” dintre care cel mult 2
sunt desemnați de autoritatea publică tutelară conform prevederilor art. 5 din Ordonanța de
urgență a Guvernului nr. 109/2011..
Etapele de desfăşurare a procesului de recrutare şi selecţie sunt:
1. Evaluarea prealabilă a dosarelor de candidatură care alcătuiesc Lista lungă.
2. Evaluarea finală a candidaţilor selectaţi în Lista scurtă. Interviul.
Condiţiile generale ale procesului de selecţie prealabilă sunt:
a. fiecare membru al Consiliului de Administrație trebuie să aibă studii superioare finalizate
cel puțin cu diplomă de licență și experiență în domeniul științelor inginerești, economice,
sociale, juridice sau în domeniul de activitate al respectivei întreprinderi publice de
minimum 7 ani;
b. experiență de conducere/ administrare a unor Societăți sau regii autonome;
c. selecția membrilor Consiliului de Administrație se realizează cu respectarea principiilor
prevăzute de Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei
și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare. În măsura în care nu este
afectat clasamentul întocmit potrivit alin. (7), cel puțin o treime din totalul
administratorilor aparțin genului subreprezentat;
d. cel puțin un membru trebuie să dețină calificarea de auditor financiar sau să aibă
experiență de cel puțin 3 ani dobândită prin participarea la misiuni de audit statutar în
România, în alt stat membru, într-un stat AELS, în Elveția sau din Regatul Unit al Marii
Britanii și Irlandei de Nord sau în cadrul Comitetelor de audit formate la nivelul Consiliilor
de Administrație/Supraveghere ale unor Societăți/entități de interes public, în
conformitate cu Ordinul 392/2022 pentru modificarea Ordinului preşedintelui Autorităţii
pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar nr. 123/2022 privind
componenţa Comitetului de Audit, sau să fi făcut parte din comitetul de audit al unui
consiliu de administrație;
e. în cazul Consiliilor de Administrație al căror număr de membri se încadrează în prevederile
art. 5, alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța
corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare, nu pot fi
mai mult de 2 membrii din rândul funcționarilor publici sau altor categorii de personal din
cadrul Autorității Publice Tutelare ori din cadrul altor autorități sau instituții publice;
f. în mod obligatoriu, în selecţia candidaţilor se va avea în vedere evitarea situaţiilor de
conflict de interese sau incompatibilităţi;
g. majoritatea membrilor Consiliului de Administrație este formată din administratori
neexecutivi şi independenţi, în sensul art. 138, alin. (2) din Legea nr. 31/1990, republicată,
cu modificările şi completările ulterioare;
h. mandatul administratorilor este stabilit prin actul de constituire, neputând depăşi 4 ani;
i. o persoană fizică poate exercita concomitent cel mult 2 mandate de administrator în
Societăţi sau întreprinderi publice al căror sediu se află pe teritoriul României;
j. selecţia se realizează cu respectarea principiilor nediscriminării, tratamentului egal şi
transparenţei;
k. candidaţii care vor fi selectaţi pentru a fi înscrişi pe Lista scurtă vor fi ulterior înştiinţaţi să
depună o Declaraţie de intenţie realizată conform Scrisorii de Aşteptări.
Condiţiile generale de participare sunt:
a. studii superioare finalizate cel puțin cu diplomă de licență și experiență în domeniul
științelor inginerești, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al
respectivei întreprinderi publice de minimum 7 ani;
b. cunoaşterea limbii române (scris şi vorbit) şi cetăţenia română sau cetăţenia altor state
membre ale Uniunii Europene, cu condiţia să aibă domiciliul în România;
c. capacitate deplină de exerciţiu;
d. stare de sănătate corespunzătoare funcţiei pentru care candidează, atestată pe bază de
documente medicale;
e. să nu fie destituit/ă dintr-o funcţie publică, să nu îi fi fost revocat contractul de mandat
sau să nu-i fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii
5 ani;
f. nu au înscrieri în cazierul judiciar;
g. nu au înscrieri în cazierul fiscal;
h. nu se află în conflict de interese care să îl/o facă incompatibil/ă cu exercitarea funcției de
membru în Consiliul de Administrație al regiei autonome;
i. nu se află într-una din situațiile prevăzute la art. 4 din Ordonanța de urgență a Guvernului
nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și
completările ulterioare.
Criteriile minime de selectie sunt:
a. cunoștințe despre obiectul de activitate al Regiei, cunoașterea proceselor tehnologice și
operaționale, cunoașterea pieței în care acționează Regia;
b. gândire strategică și previziuni;
c. rezultate economico-financiare ale întreprinderilor în care candidatul și-a exercitat
mandatul de administrator sau de director;
d. managementul proiectelor;
e. tehnologia informației;
f. legislație;
g. cunoștințe de guvernanță corporativă a întreprinderii publice;
h. competențe sociale și personale: luarea deciziilor, relații interpersonale, negociere,
capacitate de analiză și sinteză;
i. trăsături: reputație personală și profesională, integritate, independență, expunere
politică, abilități de comunicare interpersonală.
Criteriile de evaluare/ selecţie finală a candidaţilor – INTERVIU:
a. Dosarul de candidatură;
b. Matricea Profilului de Candidat;
c. Profilul Consiliului;
d. Declarația de intenție a Candidatului.
Dosarul de înscriere trebuie să cuprindă în mod obligatoriu următoarele documente:
a. Opis documente;
b. Curriculum Vitae;
c. Copie act identitate;
d. Copie documente care atestă educația (acte studii) și experiența profesională (carnet de
muncă, extras Revisal, contract de mandat, adeverințe angajator);
e. Cazier judiciar / completare Formular Declarație pe proprie răspundere – conform
Formular 1
f. Cazier fiscal / completare Formulat Declarație pe proprie răspundere – conform Formular
2;
g. Adeverință medicală din care rezultă starea de sănătate corespunzătoare / completare
Declarație pe proprie răspundere – conform Formular 3;
h. Declarație pe proprie răspundere privind statutul de “independent” – conform Formular
4;
i. Declaraţie pe proprie răspundere că datele cuprinse în dosarul de candidatură corespund
experienței profesionale, conform Formular 5;
j. Declaraţie pe proprie răspundere privind calitatea de membru în Consilii de Administraţie
ale întreprinderilor publice, altele decât cel în care urmează a fi numit – conform Formular
6;
k. Declaraţie de consimţământ prin care Candidatul îşi exprimă acordul de a i se procesa
datele personale, în scopul Procedurii de recrutare şi selecţie – conform Formular 7;
l. Declarație pe proprie răspundere privind neîncadrarea în situația unui conflict de interese
– conform Formular 8;
m. Declarație pe proprie răspundere prin care Candidatul va confirma că nu se află într-una
din situațiile prevăzute la art. 4 din O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a
întreprinderilor publice sau că nu a suferit o condamnare pentru o infracțiune legată de
conduita profesională – conform Formular 9;
n. Declarație privind atragerea răspunderii în cazul falimentului/ insolvenței Societăților
administrate sau conduse – conform Formular 10.
 Candidaţii incluşi pe Lista scurtă urmează să-şi completeze dosarul de candidatură cu
cazierul judiciar, cazierul fiscal şi adeverinţă medicală, în cazul în care acestea nu au fost depuse
la data depunerii dosarului.
Originalele actelor depuse la dosar vor fi conformate cu originalul, de comisie, la proba de
interviu.
Documentele necesare în procesul de recrutare/ selecţie şi formularele de declaraţii se
regăsesc pe pagina de internet a CONSILIULUI JUDEȚEAN SIBIU (https://www.cjsibiu.ro/),
secțiunea întreprinderi publice şi pe pagina de internet a Regiei Autonome “AEROPORTUL
INTERNAȚIONAL SIBIU” (https://www.sibiuairport.ro/ ).
Dosarul de candidatură se va depune până la data de 30.05.2025, ora 12:00, la
secretariatul Comisiei de Selecție și Nominalizare constituită la nivelul Autorității Publice Tutelare
Consiliul Județean Sibiu, strada General Ioan Dragalina, Nr. 1A, Municipiul Sibiu, Județul Sibiu,
Cod Poștal 550076, în intervalul orar: luni-joi 7:30-16:00 și vineri 7:30-13:30, în dosar plic închis
şi sigilat, unde va primi un număr de înregistrare şi data certă a depunerii. Dosarul va avea
menţionat Candidatura pentru funcţia de membru în Consiliul de Administrație al Regiei
Autonome “AEROPORTUL INTERNAȚIONAL SIBIU”, precum și numele şi prenumele candidatului.
Plicurile ajunse după data şi ora menţionată nu vor fi luate în considerare.
Candidaţii declaraţi admişi la etapa de selecţie a dosarelor şi care se regăsesc pe Lista
scurtă, vor fi evaluaţi în cadrul interviului, ora şi locul desfăşurării acestuia urmând a le fi anunţate
personal prin intermediul postei electronice.
Relații suplimentare se pot obține la: Autoritatea Publică Tutelară, Compartiment
Guvernanță Corporativă, Telefon: 0269-217733, Interior: 158 sau la expertul independent
Societatea FOX MANAGEMENT CONSULTANTS S.R.L. la Telefon 0799-358.582.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro