ANAF aproba desfiintarea magazinelor duty-free

29 iunie 2006

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) saluta aprobarea de catre Guvern a Ordonantei de urgenta care desfiinteaza magazinele duty-free in termen de 90 de zile. Reamintim ca ANAF, ca si Ministerul Administratiei si Internelor (MAI), a solicitat desfiintarea acestui tip de magazine inca din vara anului trecut. In acest sens ... ANAF isi exprima speranta ca Parlamentul, in dezbaterea caruia va intra proiectul de lege pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului, va avea maturitatea sa nu extinda termenul de 90 de zile pentru desfiintarea magazinelor duty-free, mai ales ca termenul din proiectul supus aprobarii initial era de 30 de zile. O modificare a Ordonantei ar periclita inclusiv aderarea europeana a Romaniei, deoarece Comisia Europeana a solicitat in nenumarate randuri si in mod imperativ desfiintarea magazinelor duty-free.
 
Tigari contrafacute si gestiune fictiva...
 
ANAF a solicitat desfiintarea magazinelor din reteaua duty-free in baza controalelor desfasurate, care au evidentiat faptul ca descarcarea de gestiune la acest tip de magazine, in cazul tigaretelor vandute, se face fictiv, in timp ce, in unele cazuri, tigaretele sunt contrafacute. Astfel, in urma unor controale efectuate numai in perioada 16-20 ianuarie 2006, la un numar de noua magazine duty-free din zona de vest a tarii si din zona libera Agigea, au fost depistate 1.880.000 de pachete de tigarete contrafacute, diferite marci, in valoare de 1,8 milioane Euro, care au fost, in consecinta, confiscate.
 
Controalele au aratat si faptul ca toate cantitatile de tigari importante se descarca gestionar prin magazinele duty-free situate in punctele de frontiera, pe baza bonurilor fiscale emise catre persoane fizice care ies din tara sau pentru care se simuleaza iesirea din tara. Astfel, s-a constat ca o societate comerciala care detinea magazine duty-free a emis prin casa de marcaj in lunile decembrie 2005 si ianuarie 2006 un numar total de 36.000 de bonuri fiscale in valoare de 1.990.374 euro, dintre care 21.880 de bonuri in valoare de 1.389.320 euro numai intr-un singur punct vamal. In acest sens, considerandu-se ca fiecare bon fiscal reprezinta un cumparator, ar rezulta ca numai prin vama respectiva au iesit in numai doua luni 21.880 de turisti care au cumparat tigari din magazinul duty-free.
 
Tigarile din Romania, revandute de 10 ori mai scump
 
 Aceasta situatie indica faptul ca, pentru a descarca din gestiune tigaretele pe care magazinele duty-free le-au vandut de fapt in sistem en-gros, s-a simulat iesirea din tara a unor turisti. Tigaretele care ies din tara in sistem en-gros sunt revandute pe pietele din vestul Europei, unde preturile de vanzare sunt de pana la zece ori mai mari decat in magazinele duty-free din Romania. In toate aceste cazuri, descarcarea gestionara la magazinul duty-free se face fictiv prin emiterea de bonuri fiscale in numele unor cetateni romani sau straini.

Nicoleta Margineanu
[email protected]

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro