Domeniul de afacere este sfant pentru succesul tau. Inainte sa te apuci sa investesti intr-o afacere asigura-te mai intai ca iti poate da un profit semnificativ. Stii care sunt cele mai sigure segmente in prezent? Noi ti-am pregatit un Top 3 al unora dintre cele mai de succes afaceri din Romania. Astfel, in functie si de preferintele tale, te poti orienta spre diverse domenii si oricare va fi alegerea ta, ea va fi una inspirata.
In constructii exista o felie de cascaval pentru toti
In penumbra aderarii la Uniunea Europeana, Romania devine din ce in ce mai antrenata in marea piata europeana a constructiilor. Iar reformele economice ale caror ritmuri s-au accentuat in ultimii ani au usurat aceasta insertie pe piata de constructii europeana. Cat in ceea ce privesc oportunitatile in domeniul constructiilor, acestea se refera in special la sectorul imobiliar, de transporturi, cai ferate, constructii de drumuri si statii de tratare si de epurare a apelor.
Cei care au ales domeniul constructiilor pentru afacerile lor nu au avut ce pierde. La aceasta felie de cascaval incap tot mai multi sa manance. Pentru ca sunt o multime de nise ce pot fi alese. Ca vorbim despre constructiile civile, la mare cautare in ultima vreme datorita tendintei de migrare de la apartamente spre confortul caselor individuale, sau ca vorbim despre constructia de drumuri, rezultatele par sa indice acelasi lucru: profit garantat.
Intr-o continua dinamica, lucrarile la infrastructura au adus in tara noastra investitii straine si suport financiar de la Banca Mondiala, BERD, EIB, prin Programele UE, Phare, ISPA si SAPARD. Sumele nu sunt de ignorat, iar firmele ce au castigat licitatiile sunt de acord cu acest lucru.
Nu trebuie ignorat de asemenea faptul ca Bucurestiul este cel mai dezvoltat oras din punct de vedere economic, aici concentrandu-se 15% din activitatea de constructii din toata tara. Toate marile companii de constructii au reprezentante aici. Asa ca in ciuda investitiilor mai mari si rezultatele sunt pe masura, o data penetrata piata. Treptat, vom vedea cum constructiile vor lua fata multor domenii de varf, pentru ca sunt de asteptat pentru viitor castiguri indubitabile. Este o consecinta directa a raportului dintre cerere si oferta. Iar constructorii nu fac decat sa raspunda unei cereri in crestere. Valentin Negoita, presedintele Asociatiei Producatorilor si Distribuitorilor de Echipamente de Tehnologia Informatiilor si Comunicatiilor a afirmat in cadrul unui interviu ca in ceea ce priceste constructiile ele merg foarte bine: "Cererea de materiale de constructii este extraordinara. Se importa masiv, in afara de lemn de usi, acoperisuri, noi nu reusim sa producem atata gresie cata se pune in tara, sau atata faianta, sau alte lucruri, deja «de finete». Producem si noi, dar nu reusim, motiv pentru care Spania si Italia sunt furnizori masivi de produse de genul acesta“.
Buticurile din realitatea virtuala
Inca un domeniu incepe sa gadile mustatile afaceristilor si sa-i faca atenti de profitabilitatea lui: afacerile on-line. Traditionalele plimbari prin piete si prin magazine par sa ramana undeva in urma. Acum putem cumpara de la legume si pana la obiecte de orice fel doar prin simpla accesare a unui site de specialitate. Pana si pentru flori sunt oferte on-line, care au inceput sa prinda pe piata romaneasca.
Specialistii in domeniu declara ca printre cele mai profitabile afaceri din Romania se numara si comertul cu flori pe internet. Acest tip de comert aduce profituri neasteptate celor care au hotarat sa se posteze pe acest segment. Managerul general al unei firme distribuitoare de flori si aranjamente florale din Romania sustine ca rata de profitabilitate in cazul unei firme care "traieste" din comertul virtual cu flori este de peste 30%, lunar, din cifra totala de afaceri.
Preturile insa sunt destul de piperate pentru posibilitatile majoritatii. Cel mai ieftin aranjament pleaca de la 500.000 de lei. Asa ca este un serviciu destul de exclusivist, cei mai multi clienti ce apeleaza la aceste buticuri virtuale fiind companiile. Totusi, in ciuda caracterului de VIP si a faptului ca nu este un business foarte popular, multe firme sustin ca nu au timp sa onoreze toate comenzile.
"Pentru a face cu adevarat bani din flori, nu trebuie sa te orientezi spre cumparatorul ocazional, cel care cumpara flori pentru o banala ocazie. Din partea firmelor vin comenzi pentru aranjamente florale deosebite, aranjamente care au un pret destul de piperat", sustine Marius Dosinescu, managerul general din cadrul unei mari firme care se ocupa cu acest gen de afacere. Intr-adevar, pretul cerut pentru un buchet de fori, comandat on-line, poate ajunge si la 15 milioane de lei. Avantajul unei firme care comercializeaza flori cu ajutorul Internetului consta in faptul ca poate primi comenzi si din alte tari. Dupa ce se face comanda, aranjamentul floral este realizat, fiind apoi livrat prin intermediul unui curier. Multi romani, si nu numai, aflati in strainatate pot trimite astfel flori rudelor si prietenilor din tara, doar prin simpla accesare a site-ului de e-shoping.
Nici cei care aleg sa importe in tara flori nu par a fi mai putin inspirati. Pentru ca daca este sa luam in considerare ca un fir de trandafir intra in tara cu 5.000 de lei si ajunge sa fie vandut cu 100.000 de lei sau mai mult ne dam seama ca este un business extrem de “infloritor”. Ca sa nu mai punem la socoteala statisticie Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului, care arata ca piata de flori din Romania este alimentata in proportie de 75% din importuri. Anual, in tara noastra sunt importate din tari precum Olanda, Turcia, Italia sau Ungaria peste 4.000 de tone de flori, in valoare totala de circa 4,5 milioane de euro. La cat se ridica pana la urma castigurile pe o astfel de piata? Se pare ca producatorii autohtoni de flori nu se pot plange. Profitul lor anual ajunge usor la un milion de euro. Se reprofileaza cineva?
Crescatoriile exotice apar ca ciupercile dupa ploaie
Pe cat de repede alearga, pe atat de repede te imbogatesc. Strutul a fost privit in utlimii ani ca o potentiala schema de imbogatire rapida. La inceputurile "modei" de crestere a strutilor, indivizii de pe piata au observat cum investitia lor initiala a crescut de 10 ori. Strutul este o pasare complexa, prin faptul ca poate produce un numar atat de mare de produse. Ceea ce trebuie acum urmarit este ca aceste produse variate sa fie plasate pe piata de catre crescator si de a face fata unei piete dinamice. La ora actuala, produsele obtinute de la struti sunt extrem de scumpe si se adreseaza elitelor din Europa si SUA. Cu toate acestea, ridicarea monopolului Africii de Sud asupra strutilor, precum si cresterea numarului acestora, vor antrena reducerea pretului pana la un nivel rezonabil.
Profitabil, dar cam veninos. Sub aceasta emblema pare a se regasi cresterea viperelor pentru venin din Romania. Marius Stefaniu, in calitate de medic veterinar la Oficiul Judetean de Consultanta Agricola Iasi a declarat ca "tot mai multi oameni vin sa se intereseze despre tehologia cresterii viperelor, pentru ca veninul lor se vinde foarte scump. Un gram de venin costa intre 800 si 1.000 de euro". Si nici un este de mirare ca cererea de venin de vipera este atat de mare. Pentru ca in multe tratamente homeopatice, veninul este folosit pentru tratarea cancerului, icterului, ulcerului, hemofiliei sau tetanosului.
Timida inca, aceasta afacere tinde sa prinda contur in toata tara. "Cu 2.000 de euro se poate incepe o afacere cu 300 de vipere, iar investitia se scoate in circa doua luni", subliniaza Stefan Albu, crescator cu experienta. Chiar daca este destul de migalos sa cresti si vipere si soareci pentru hrana lor, iar recoltarea si pastrarea veninului in conditii optime necesita si ele multa atentie, in final o amortaizare a cheltuielilor in numai doua luni si profitul ulterior transforma aceasta afacere intr-una extrem de profitabila. Materie prima este, cerere de asemenea, succesul nu poate fi decat garantat.
Ana Zidarescu
[email protected]
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro