Firma oradeana "Equipe", al doilea operator de pe piata autohtona de magazine specializate in vanzarea pantofilor si a accesoriilor, a lansat propriul sistem de franciza pentru marca Benvenuti, la inceputul acestui an. Scopul francizarii afacerii a fost acela de a accelera dezvoltarea retelei, care in prezent numara numai 10 magazine proprii. ...
Concret, franciza Benvenuti se bazeaza pe un sistem dual propus investitorilor autohtoni. Pe de o parte exista modelul "clasic", o reteta in care francizatul "Benvenuti" investeste in amenajarea propriului magazin, in stocul initial de marfa si in taxa de franciza ( 5.000 de euro). Asadar, in total este nevoie de un capital initial de aproximativ 120.000 de euro.
Pe de alta parte, partenerii pot beneficia de un sistem inedit, "avantaj", in care dotarea si amenajarea magazinului este facuta de francizor, iar stocurile sunt gestionate tot de acesta. In cadrul acestui sistem, francizatul are rolul de a realiza activitatea de management, precum si cea de vanzare si implementare a politicilor de marketing ale companiei. Investitia initiala este semnificativ mai redusa. In afara de taxa de franciza de 5.000 euro, sunt necesare si un capital rulant de "start-up", de inca 5.000 de euro, plus o scrisoare de garantie bancara care sa acopere stocul de marfa aflat in magazin (circa 60.000 de euro).
Cifra de afaceri consolidata a grupului in 2005 a fost de peste 125 miliarde ROL, in crestere cu peste 40% fata de anul anterior. Magazinele "Benvenuti" au o suprafata medie de 150-200 mp si prezinta colectii exclusiv italiene de incaltaminte de femei, barbati si copii, in doua sezoane cu 5 reasortari de-a lungul unui sezon. Incaltamintea este de calitate, iar preturile targeteaza populatia cu venituri medii si mari.
Cu amortizare in doi ani
"In conformitate cu planul de afaceri si cu proiectiile financiare ale unei asemenea activitati, capitalurile investitorilor sunt recuperate intr-o perioada cuprinsa intre 2 si 3 ani, in functie si de nivelul vanzarilor realizate", a declarat directorul de dezvoltare, Adrian Cazu.
Reprezentantii magazinului sustin ca acest gen de afacere reprezinta "o nisa de piata, in care concurenta este inca foarte scazuta, desi operatorii par multi". Practic, astazi sunt numai 7-8 importatori la nivel national si numerosi jucatori locali care se aprovizioneaza de la acestia. Potrivit directorului de dezvoltare, Adrian Cazu, "a vinde pantofi si moda in comertul civilizat de azi, inseamna a sti sa selectezi din miile de modele colectiile pentru sezonul urmator, inseamna sa creezi un ambient de magazin, incepand de la vitrine si pana la fondul sonor si, in aceeasi masura, sa ai o politica de promotii si de marketing coerenta, toate dobandite ca experienta in peste 10 ani de activitate."
Revenind la sistemele de franciza prezentate, pe langa cele mentionate, merita aici amintit ca atractivitatea sistemului Benvenuti este sporita si de o politica interesanta de retur al marfii la sfarsit de sezon pe care o propune Benvenuti.
Pentru a afla mai multe detalii despre acest concept de franciza, apelati la echipa CHR Consulting, prin intermediul careia puteti sa transmiteti francizorului candidatura dumneavoastra.
Nicoleta Margineanu
[email protected]
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro