Administratorii de pensii private nu vor putea oferi garatii de castig in materialele de promovare

20 februarie 2007

Viitorii administratori ai fondurilor de pensii administrate privat nu vor putea utiliza sintagmele "rezultat garantat", "castig garantat" sau alte formulari care pot crea aparenta de garantare a unui castig, potrivit unui proiect de norma publicat, luni, de autoritatea de reglementare. Proiectul de norma, prezentat de Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP), stabileste continutul materialelor publicitare cu privire la fondurile de pensii administrate privat si administratorii acestora.

Materialul publicitar se refera la pliant, brosura, scrisoare sau comunicat transmis prin telefon, fax, posta, posta electronica, internet, radio, televiziune, cu scopul de a atrage sau mentine participantii la un fond de pensii administrate privat. In cuprinsul materialelor publicitare, un administrator trebuie sa prezinte informatii despre denumirea administratorului, denumirea completa a fondului de pensii administrat privat, adresa postala sau adresa de web ori numarul de telefon, precum si denumirea depozitarului activelor financiare ale fondului de pensii administrat privat.

Daca un administrator va face trimitere, in materialul publicitar, la performantele anterioare ale fondului de pensii administrat privat sau la propriile performante, va fi obligat sa mentioneze sintagma: "Performantele anterioare nu reprezinta o garantie a realizarilor viitoare."Potrivit documentului, viitorii administratori ai fondurilor de pensii administrate privat nu vor putea sa prezinte in cuprinsul materialelor publicitare estimari sau prognoze privitoare la performantele viitoare ale fondului de pensii administrat privat sau ale administratorului sau comparatii intre diferite fonduri de pensii administrate privat sau intre diferiti administratori.

De asemenea, CSSPP va interzice folosirea sintagmelor "rezultat garantat", "castig garantat" sau a oricaror alte formulari care pot crea aparenta de garantare a unui castig, daca astfel de angajamente nu sunt prevazute in prospectul schemei de pensii administrate privat.

In plus, administratorii vor evita formulari de genul "cea mai mare societate de administrare a fondurilor de pensii administrate privat", "cea mai buna schema de pensii private" sau "cel mai performant fond", precum si utilizarea declaratiilor participantilor anteriori, prezenti sau potentiali.

Proiectul de norma stabileste, de asemenea, si procedura de avizare a materialelor publicitare.

CSSPP interzice difuzarea materialelor, inainte ca acestea sa fi fost avizate. Autoritatea de reglementare interzice, de asemenea, difuzarea oricarui material publicitar, inainte ca fondul de pensii administrat privat si administratorul sa fie autorizati, sau inainte ca prospectele schemelor de pensii private sa fie autorizate.

Proiectul normei privind informatiile continute in materiale publicitare referitoare la fondurile de pensii administrate privat si administratorii acestora, elaborat in baza Legii 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, cu modificarile si completarile ulterioare (pilonul II).

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro