A N U N Ţ PRIVIND RELUAREA PROCEDURII DE SELECȚIE ȘI NOMINALIZARE PENTRU O POZIŢIE DE ADMINISTRATOR NEEXECUTIV LA SOCIETATEA MIROSLAVA INDUSTRIAL PARC SRL

25 aprilie 2025

Ținând cont de prevederile:

- art. 28 alin. (6) și (61) din OUG nr. 109/2011: ”majoritatea membrilor consiliului de administraţie este formată din administratori neexecutivi şi independenţi în înţelesul art. 1382 din Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările ulterioare”, 

U.A.T. COMUNA MIROSLAVA în calitate de autoritate publică tutelară la Societatea MIROSLAVA INDUSTRIAL PARC SRL anunţă începerea (reluarea) procedurii de selecție și nominalizare pentru poziţia rămasă vacantă de administrator neexecutiv având calificarea de auditor financiar.

 

 

Etapele de desfăşurare a procedurii de selecție şi nominalizare sunt:

  1. Evaluarea prealabilă dosarelor de candidatură care alcătuiesc lista lungă.
  2. Evaluarea finală a candidaţilor selectaţi în lista scurtă. Interviul.

Condiţiile generale ale procesului de selecţie prealabilă sunt:

  1. administratorii trebuie să aibă studii superioare şi experienţă în domeniul ştiinţelor inginereşti, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al respectivei întreprinderii publice de cel puţin 7 ani;
  2. administratorii sunt persoane fizice sau juridice, cu experienţă în conducerea societăţilor sau regiilor autonome;
  3. selecția și nominalizarea administratorilor se face cu respectarea principiilor prevăzute de Legea nr.202/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, astfel încât cel puţin o treime din totalul administratorilor să fie femei şi cel puţin o treime din totalul administratorilor să fie bărbaţi; Administratorii societății nu pot fi în exclusivitate persoane de acelaşi gen.
  4. cel puțin un membru trebuie să dețină calificarea de auditor financiar sau să aibă exepriență de cel puțin 3 ani dobândită prin participarea la misiuni de audit statutar în România, în alt stat membru, într-un stat AELS, în Elveția sau în Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord sau în cadrul Comitetelor de audit formate la nivelul Consiliilor de administrație/ supraveghere ale unor societăți/ entități de interes public în conformitate cu Ordinul 392/2022 pentru modificarea Ordinului preşedintelui Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar nr. 123/2022 privind componenţa Comitetului de audit;
  5.    în cazul întreprinderilor publice organizate ca societăţi cu răspundere limitată, cel mult un administrator va fi funcţionar public sau o persoană din rândul altor categorii de personal din cadrul autorităţii publice tutelare ori din cadrul altor autorităţi sau instituţii publice.
  6. în mod obligatoriu, în selecţia candidaţilor se va avea în vedere evitarea situaţiilor de conflict de interese sau incompatibilităţi.
  7. majoritatea membrilor Consiliului de Administrație este formată din administratori neexecutivi şi independenţi, în sensul art. 138 alin. 2 din Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  8. mandatul administratorilor este stabilit prin actul constitutiv, neputând depăşi 4 ani;
  9. o persoană fizică poate exercita concomitent cel mult 2 mandate de administrator în societăţi sau întreprinderi publice al căror sediu se află pe teritoriul României;
  10. selecţia se realizează cu respectarea principiilor nediscriminării, tratamentului egal şi transparenţei;
  11. candidaţii care vor fi selectaţi pentru a fi înscrişi pe lista scurtă vor fi ulterior înştiinţaţi să depună o declaraţie de intenţie realizată conform scrisorii de aşteptări.

 

Condiţiile generale de participare sunt:

  • studii superioare şi experienţă în domeniul ştiinţelor inginereşti, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al respectivei întreprinderi publice de cel puţin 7 ani;
  • să dețină calificarea de auditor financiar sau să aibă exepriență de cel puțin 3 ani dobândită prin participarea la misiuni de audit statutar în România, în alt stat membru, într-un stat AELS, în Elveția sau în Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord sau în cadrul Comitetelor de audit formate la nivelul Consiliilor de administrație/ supraveghere ale unor societăți/ entități de interes public în conformitate cu Ordinul 392/2022 pentru modificarea Ordinului preşedintelui Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar nr. 123/2022 privind componenţa Comitetului de audit;
  • experiență de conducere/ administrare  a unor societăți sau regii autonome;
  • cunoaşterea limbii române (scris şi vorbit) şi cetăţenia română sau cetăţenia altor state membre ale Uniunii Europene cu condiţia să aibă domiciliul în România;
  • capacitate deplină de exerciţiu;
  • stare de sănătate corespunzătoare funcţiei pentru care candidează, atestată pe bază de documente medicale;
  • să nu fie destituit/ ă dintr-o funcţie publică, să nu îi fi fost revocat contractul de mandat sau să nu-i fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 5 ani;
  • nu au înscrieri în cazierul judiciar;
  • nu au înscrieri în cazierul fiscal;
  • nu se află în conflict de interese care să îl/o facă incompatibil/ă cu exercitarea funcției de membru în Consiliul de Administrație al Societății.
  • îndeplineste criteriile conform prevederilor art. 4 din O.U.G. nr. 109/2011privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice, actualizata;
  • îndeplinește criteriul de ”administrator independent” în înţelesul art. 1382 din Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările ulterioare.  

 

Criteriile minime de selectie sunt:

  • cunostințe despre obiectul de activitate al Societății, cunoașterea proceselor tehnologice și operaționale, cunoașterea pieței în care acționează Societatea;
  • gandire strategică și previziuni ;
  • finanțe și contabilitate ;
  • managementul proiectelor ;
  • tehnologia informației ;
  • legislație ;
  • cunoștințe de guvernanță corporativă a întreprinderii publice ;
  • competențe sociale și personale: luarea deciziilor, relații interpersonale, negociere, capacitate de analiză și sinteză;
  • participarea în organizații profesionale naționale și internaționale relevante pentru obiectul de activitate ;
  • trăsături: reputație, integritate, independență, abilități de comunicare interpersonală.

 

Criteriile de evaluare/ selecţie finală a candidaţilor – INTERVIU:

  1. Dosarul de candidatură.
  2. Matricea profilului de candidat.
  3. Declaraţia de intenţie a candidatului

 

Dosarul de înscriere trebuie să cuprindă în mod obligatoriu următoarele documente:

  • copia actului de identitate;
  • copia diplomelor de studii;
  • curriculum vitae;
  • copie documente care atestă experiența profesională (copie carnet de muncă, extras Revisal, copie contract mandat, adeverințe angajator);
  • cazierul judiciar/ declaraţie pe proprie răspundere conform formular nr.1;
  • cazier fiscal/ declaraţie pe proprie răspundere conform formular nr.2;
  • adeverinţa medicală care atestă starea de sănătate corespunzătoare/ declaraţie pe proprie răspundere conform formular nr. 3;
  • declaraţie pe proprie răspundere privind statutul de “independent” conform formular nr. 4;
  • declaraţie pe proprie răspundere că datele cuprinse în dosarul de candidatură corespund experienței profesionale conform formular nr. 5
  • declaraţie pe proprie răspundere privind calitatea de membru în consilii de administraţie ale întreprinderilor publice, altele decât cel în care urmează a fi numit conform formular nr. 6;
  • declaraţie de consimţământ prin care candidatul îşi exprimă acordul de a se procesa datele sale personale în scopul procedurii de recrutare şi selecţie conform formular nr. 7;
  • declaraţie pe proprie răspundere privind neîncadrarea în situaţia unui conflict de interese conform formular nr. 8;
  • declaraţie pe proprie răspundere prin care candidatul va confirma că nu se află într-una din situaţiile prevăzute la art.4 din O.U.G. nr.109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, actualizata, sau că nu a suferit o condamnare pentru o infracţiune legată de conduita profesională conform formular nr. 9.
  • declarație privind atragerea răspunderii în cazul falimentului/ insolvenței societăților administrate sau conduse conform formular nr. 10.

* Candidaţii incluşi pe lista scurtă urmează să-şi completeze dosarul de candidatură cu cazierul judiciar, cazierul fiscal şi adeverinţă medicală, în cazul în care acestea nu au fost depuse la data depunerii dosarului.

Originalele actelor depuse la dosar vor fi văzute de comisie la proba de interviu.

Documentele necesare în procedura de selecție și nominalizare şi formularele de declaraţii se regăsesc pe pagina de internet a Primăriei comunei MIROSLAVA(www.primariamiroslava.ro) şi pe pagina de internet a Societăţii MIROSLAVA INDUSTRIAL PARC SRL (www.miroslavaindustrial.ro).

 

Dosarul de candidatură se va depune până la data de 27 mai 2025, ora 11:00 la registratura Primăriei comunei MIROSLAVA, Str. Constantin Langa, nr.93, localitatea Miroslava, comuna Miroslava, județul Iasi, în dosar plic închis şi sigilat, unde va primi un număr de înregistrare şi data certă a depunerii. Dosarul va avea menţionat “Candidatura pentru poziţia rămasă vacantă de administrator neexecutiv având calificarea de auditor financiar la Societatea MIROSLAVA INDUSTRIAL PARC SRL”, precum numele şi prenumele candidatului. Obligatoriu o copie a dosarului va fi transmisă pe adresa expertului independent, Societatea FOX MANAGEMENT CONSULTANTS SRL,  respectiv [email protected]

Plicurile ajunse după data şi ora menţionată nu vor fi luate în considerare.

Candidaţii declaraţi admişi la etapa de selecţie a dosarelor şi care se regăsesc pe lista scurtă, vor fi evaluaţi în cadrul interviului, ora şi locul desfăşurării acestuia urmând a le fi anunţate personal prin intermediul postei electronice.

Relaţii suplimentare se pot obţine la expertul independent, societatea FOX MANAGEMENT CONSULTANTS SRL, la telefon 0799-358.582 sau Primăria Comunei Miroslava, telefon 0232 295 680, int. 138.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro