A N U N Ţ DE RECRUTARE PENTRU POZIȚIILE DE MEMBRI ÎN CONSILIUL DE ADMINISTRAȚIE AL REGIEI AUTONOME AEROPORTUL INTERNAȚIONAL „GEORGE ENESCU” BACĂU

4 decembrie 2023

CONSILIUL JUDEȚEAN BACĂU în calitate de autoritate publică tutelară, asistat de expert independent FOX MANAGEMENT CONSULTANTS SRL anunţă declanșarea procedurii de  recrutare şi selecţie de candidați pentru 4 (patru) poziții de membru în Consiliul de Administraţie al Regiei Autonome Aeroportul Internațional„GEORGE ENESCU” Bacău.

 Procesul de recrutare și selecție are ca scop identificarea, recrutarea și selectarea celor mai potriviți 4 (patru) candidați pentru ocuparea postului de membru în Consiliul de Administrație al Regiei Autonome Aeroportul Internațional „GEORGE ENESCU” Bacău. Acest proces de recrutare și selecție se derulează în conformitate cu prevederile OUG nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu completările și modificările ulterioare, la sediul Consiliului Județean Bacău, din Strada Calea Mărășești nr.2 și va consta în depunerea de către candidați a unui dosar de candidatură și susținerea unui interviu de selecție.

  1. Condiţiile generale ale procesului de selecţie prealabilă sunt:
  • unul dintre candidații selectați este reprezentant al autorităţii publice tutelare, cu experienţă de cel puţin 5 ani în domeniul de activitate al regiei autonome şi/sau în activitatea de administrare de societăţi ori regii autonome;
  • ceilalți trei membri ai Consiliului de administrație selectați sunt persoane cu experienţă în administrarea sau managementul unor regii autonome sau societăţi, inclusiv societăţi din sectorul privat. Aceste persoane nu pot fi funcţionari publici sau alte categorii de personal din cadrul autorităţii publice tutelare sau al altor instituţii publice.
  • în mod obligatoriu, în selecţia candidaţilor se va avea în vedere evitarea situaţiilor de conflict de interese sau incompatibilităţi;
  • majoritatea membrilor consiliului de administraţie este formată din administratori neexecutivi şi independenţi, în sensul art. 138 alin. 2 din Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  • mandatul administratorilor este stabilit prin actul constitutiv, neputând depăşi 4 ani;
  • o persoană fizică poate exercita concomitent cel mult 2 mandate de administrator în societăţi sau întreprinderi publice al căror sediu se află pe teritoriul României;
  • selecţia se realizează cu respectarea principiilor nediscriminării, tratamentului egal şi transparenţei;
  • candidaţii care vor fi selectaţi pentru a fi înscrişi pe lista scurtă vor fi ulterior înştiinţaţi să depună o Declaraţie de intenţie realizată conform prevederilor H.G. 722/2016 și în concordanță cu Scrisoarea de aşteptări;

Condiţiile generale  de participare care vor fi îndeplinite de candidații pentru funcția de membrii ai Consiliului de Administrație al Regiei Autonome Aeroportul Internațional „GEORGE ENESCU” Bacău sunt:

  1. Pentru membrul reprezentant al autorității publice tutelare:
  • să aibă cetăţenia română, cetăţenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
  • să fie absolvent de învățământ superior cu diplomă de licență sau echivalentă, precum și să aibă studii de master absolvite cu examen de disertație, pentru absolvenții sistemului Bologna;
  • să aibă experienţă de cel puțin 5 ani în domeniul de activitate al regiei autonome şi/sau în activitatea de administrare de societăţi ori regii autonome;
  • să nu fi fost destituit dintr-o funcție publică, să nu îi fi fost revocat contractul de mandat sau să nu fi avut încetat contractul individual de muncă pe motive disciplinare în ultimii 5 (cinci) ani;
  • să nu se afle în conflict de interese care să-l facă incompatibil cu exercitarea funcției de membru în Consiliul de Administrație al Regiei Autonome AEROPORTUL „GEORGE ENESCU” BACAU;
  • să nu fie, potrivit legii, incapabile ori condamnate pentru infracţiuni contra patrimoniului prin nesocotirea încrederii, infracţiuni de corupţie, delapidare, infracţiuni de fals în înscrisuri, evaziune fiscală, infracţiuni prevăzute de Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea și spălarea banilor, precum și pentru instituirea unor măsuri de prevenire și combatere a finanțării terorismului, cu modificările și completările ulterioare, sau pentru infracțiuni prevăzute de Legea nr. 85/2014 privind procedurile săvârșite cu intenție care ar face incompatibil cu exercitarea funcției;
  • să nu fi făcut poliție politică, așa cum este definită prin lege;
  • să nu facă parte concomitent, din mai mult de 2 (doua) consilii de administraţie ale unor regii autonome sau societăţi comerciale;
  • să aibă experiență în îmbunătățirea performanței societăților sau regiilor autonome pe care le-au administrat sau le-au condus;
  • să aibă minimul de cunoștințe, aptitudini și experiență necesară pentru a-și îndeplini cu succes mandatul de administrator;
  • să cunoască responsabilitățile postului;
  • să aibă capacitatea de asumare a responsabilităților față de întregul consiliu și să dea dovadă de integritate și independență;
  • să aibă cunoștințele necesare, aptitudinile și experiență în critica constructivă, muncă în echipă, comunicare, cultură financiară, luarea de decizii și detectarea tiparelor pentru a contribui la activitatea consiliului ca întreg.
  • să cunoască limba română (scris și vorbit);
  • să aibă capacitare deplină de exercițiu;
  • să fie apt din punct de vedere medical și psihologic;
  • să nu aibă antecedente penale care să-l facă incompatibil pentru postul pentru care candidează;
  • să nu aibă înscrieri în cazierul judiciar;
  • să nu aibă înscrieri în cazierul fiscal;
  1. Pentru membrul persoană cu experienţă în administrarea sau managementul unor regii autonome sau societăți:
  • să aibă cetăţenia română, cetăţenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparţinând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
  • să aibă stare de sănătate corespunzătoare funcţiei pentru care candidează, atestată pe bază de documente medicale valabile;
  • sa fie absolvent de învățământ superior cu diplomă de licență sau echivalentă, precum și să aibă studii de master absolvite cu examen de disertație, pentru absolvenții sistemului Bologna;
  • să cunoască limba română (scris şi vorbit);
  • să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
  • să aibă experiență în îmbunătățirea performanței regiilor autonome sau societăților comerciale pe care le-a administrat sau condus;
  • să nu fi fost destituit dintr-o funcţie publică, sa nu îi fi fost revocat contractul de mandat sau nu îi fi încetat contractul individual de muncă pentru motive imputabile salariatului în ultimii 5 ani;
  • să nu fi fost inițiată și/sau nu se află în desfășurare nicio procedură de natură penală împotriva lor;
  • să nu aibă antecedente penale care să-i facă incompatibili pentru postul pentru care candidează;
  • să nu se afle în situaţii de incompatibilitate sau conflict de interese prevăzute de lege;
  • să nu fie funcţionar public sau alte categorii de personal din cadrul autorităţii publice tutelare sau al altor instituţii publice;
  • să nu facă parte din mai mult de 2 (doua) consilii de administraţie ale unor regii autonome sau societăţi comerciale.
  • nu aibă înscrieri în cazierul judiciar;
  • să nu aibă înscrieri în cazierul fiscal;
  1. Documentele necesare pentru depunerea candidaturii

Dosarele de candidatură vor conține în mod obligatoriu următoarele documente:

  1. opis documente;
  2. curriculum vitae, potrivit modelului comun european;
  3. adeverință medicală, care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 3 luni anterior desfășurării concursului, de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate; adeverința trebuie să conțină, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia;
  4. declaraţie pe proprie răspundere privind statutul de independent, conform formular nr. 2;
  5. cazierul judiciar;
  6. cazier fiscal;

Copii:

  1. copia actului de identitate;
  2. copia certificatului de căsătorie sau a altor acte, doar în cazul în care numele de pe actele depuse este diferit de cel de pe actul de identitate;
  3. copia diplomei de licenţă sau echivalentă;
  4. copii ale documentelor care dovedesc experiența profesională cerută (obligatoriu copie carnet de muncă și/sau adeverințe eliberate de angajatori, contracte de mandat/management și adeverințe eliberate de angajatori, etc.)

Formulare:

  1. cererea de înscriere, conform formular nr. 1;
  2.  declarație pe propria răspundere privind:
  3. a) conformitatea documentelor și informațiilor prezentate în dosar, conform formular nr.3;
  4. b) că nu face parte concomitent din mai mult de 2 (două) consilii de administrație ale întreprinderilor publice (regii autonome sau societăți comerciale), conform formular nr.4;
  5. c) conform căreia candidatul este de acord cu utilizarea datelor sale în scopul procesului de recrutare și selecție, conform formular nr.5;
  6. d) lipsa conflictului de interese și a situațiilor de incompatibilitate, care să ateste că nu a desfășurat activități de poliție politică, conform formular nr.6;
  7. e) că nu se află într-o situație prevăzută de art. 6 din O.U.G. nr. 109/2011, actualizată prin Legea nr. 111/2016, conform formular nr.7;
  8. f) declaratie pe propria răspundere privind atragerea răspunderii în cazul insolvenței/falimentului societăților/regiilor autonome administrate/conduse precum și în privința situației întreprinderilor pe care le-a administrat sau condus candidatul, conform formular nr. 8;
  9. avizul psihologic care privește evaluarea psihologică complexă a candidatului și avizul psihologic cu privire la aprecierea nivelului de integritate al candidatului.

Certificatele trebuie să fie eliberate cu cel mult 3 luni anterior desfășurării concursului. Cele două certificate trebuie emise in urma unei sesiuni unitare de examinare realizate de către același psiholog. Lista personalului și a entităților acreditate, respectiv autorizate să realizeze evaluările psihologice complexe și de integritate se află pe site-ul web al Colegiului Psihologilor din România.

Originalele actelor depuse la dosar vor fi văzute de comisie la proba de interviu.

  1. Depunerea dosarelor de candidatură

Dosarele de candidatură vor fi depuse în termen de 30 de zile calendaristice de la data publicării anunțului, pe suport hârtie, în plic închis şi sigilat, pe care se va menţiona clar ,,Candidat reprezentant al autorității publice tutelare sau Candidat din afara autorității publice tutelare, urmat de „Candidatură pentru Consiliulul de Administraţie al Regiei Autonome Aeroportul Internațional „GEORGE ENESCU” Bacău / Nume şi Prenume candidat,, ,la Registratura Consiliului Județean Bacău din Str. Calea Mărășești, nr.2, Bacău, precum şi în format electronic, pe adresa de e-mail [email protected];

O copie a dosarului de candidatura va fi transmisă obligatoriu pe adresa expertului independent, FOX MANAGEMENT CONSULTANTS,  [email protected].

Rezultatul selecției dosarelor se va publica pe pagina de internet a Consiliului Județean Bacău, respectiv a Regiei Autonome Aeroportul Internațional „GEORGE ENESCU” Bacău, cu mențiunea admis/respins, cu specificarea motivului respingerii dosarului. Candidații declarați admiși, vor face parte din Lista scurta.

Candidații selectați care se vor regăsi pe Lista scurtă vor depune o Declarație de intenție în termen de 15 zile de la data afișării Listei scurte, ce va fi redactata cu respectarea prevederilor  O.U.G. nr.109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, H.G. nr.722/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, a Legii nr. 187 din 28 iunie 2023 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor public și a Scrisorii de așteptări aprobată prin Hotărârea Consiliului Județean Bacău nr.254 din 10.10.2023.

Prin Declarația de intenție, candidații își prezintă viziunea și programul privind dezvoltarea regiei autonome, declarație ce se va prezenta înscris  și va face parte componentă a evaluarii finale a candidaților în vederea clasificării și numirii acestora.

  1. Criterii de evaluare / selecție finală a candidaților – INTERVIU:
  1. Dosarul de candidatură.
  2. Matricea profilului de candidat.
  3. Declarație de intenție a candidatului.
  1. Criterii de selecție
  1. Competențe:
  • Competenţe specifice sectorului de activitate;

Candidatul:

- cunoaște domeniul de activitate al Regiei, înțelege specificul și reglementările din domeniu și cunoaște bune practici în domeniu;

- cunoaște domeniul reglementat în care funcționează Regia, precum și tendințele și forțele care modelează industria, evoluțiile viitoare și poate evalua poziționarea în timp a regiei autonome în raport cu volumul de activitate din domeniu;

- cunoaște sectorul în care funcționează Regia, inclusiv tendințele și forțele care modelează industria, evoluțiile viitoare, modele și strategii relevante de afaceri și poate articula poziționarea competitivă a societății în raport cu alți jucători din sector.

  • Competenţe profesionale de importanță strategică / tehnică;

Candidatul:

- înțelege rolul consiliului în oferirea unei direcții strategice pentru organizație pe termen lung.

- poate evalua opțiunile strategice și riscurile, identifică prioritățile strategice și poate contribui la consiliu prin prezentarea de direcții strategice executivului, în scopul de a oferi valoare și creștere pentru organizație pe termen lung;

- este familiar cu practicile de management financiar și audit financiar;

- este familiar cu chestiunile ce derivă din procesele de planificare, organizare și alocare a resurselor în vederea implementării politicilor privind gestionarea și utilizarea informațiilor (utilizarea bazei de dată cu instalații și echipmente periculoase și deosebit de periculoase) și îndeplinirea cu succes a obiectivelor specifice activităţii;

- are o înțelegere a sistemului legal și a mediilor legale și regulatoare în care operează.

  • Competenţe de guvernanță corporativă;

Candidatul trebuie sa cunoască cel puțin prevederile următoarelor acte normative/administrative:

-  O.U.G. nr.109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

-  Hotărârea Guvernului nr.722/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

- Legea nr. 187 din 28 iunie 2023 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor public.

- Hotărârea Guvernului nr. 639/2023 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice

- Regulamentul de Organizare și Funcționare al ,,Regiei Autonome Aeroportul Internațional „GEORGE ENESCU” Bacău,, .

  • Competenţe sociale şi personale;

Se au în vedere următoarele:

- abilități de negociere, dialog social, comunicare instituțională și interpersonală;

- cunoașterea limbii române și cel puțin a unei limbi de circulație internațională;

- relațiile interpersonale;

- cunoștințe despre derularea programelor de responsabilitatea socială și de mediu.

  • Conpetențe pe plan naţional şi internaţional.

- se are în vedere experiența cumulată în diverse organizații naționale/internaționale/europene din domeniul de activitate al societății.

  1. Trăsături:

-           Reputație profesională, etică și integritate

-           Independență

-           Expunere politică

-           Abilități de comunicare interpersonală

-           Aliniere cu scrisoarea de așteptări a autorității publică tutelare

-           Diversitate de gen

  1. Comunicarea cu candidaţii

Pe întreg parcursul acestui proces de selecţie, comunicarea cu candidaţii se va face prin e-mail şi telefonic, de aceea este imperios necesar ca adresa de e-mail şi numărul de telefon trecute în CV să fie corecte.

Lista lungă, lista scurtă şi propunerile de nominalizare au caracter confidenţial şi nu vor fi publicate; rezultatele obţinute de candidaţi pe fiecare din etapele procesului de selecţie le vor fi comunicate acestora individual în modalitaţile descrise mai sus.

  1. Protecția datelor personale

Acest proces de recrutare și selecție, descris în detaliu mai sus, se va desfășura conform Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal. În acest sens, se vor respecta următoarele:

  1. toți candidații își vor da acordul cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal;
  2. toate datele personale pe care candidații le vor furniza vor fi utilizate doar de către consultant sau de către reprezentanții Consiliului Județean Bacău în scopul selectării celui mai competent și mai motivat candidat care să ocupe funcția de membru în Consiliul de Administrație;

iii.  toate datele personale furnizate de către candidați vor fi șterse la un an de la data nominalizării;

  1. cât timp datele personale ale candidaților se află în posesia noastră, nici o informație nu va fi pusă la dispoziția nici unei altei părți, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
  2. dacă doresc, candidații pot solicita în scris în orice moment informații despre modul în care sunt păstrate și utilizate datele lor personale;
  3. un candidat poate decide oricând să se retragă din procesul de recrutare și selecție, înaintând în acest sens o cerere scrisă. Datele sale personale vor fi șterse din baza de date, în conformitate cu prevederile legale în domeniu.

 

  1. Mențiuni finale

8.1. Documente necesare în procesul de recrutare / selecţie, respectiv, cererea de înscriere și formularele de declarații, precum și ,,Scrisoarea de așteptări redactată de Consiliul Județean Bacău pentru Regia Autonomă Aeroportul Internațional „GEORGE ENESCU” Bacău împreună cu Matricea profilului consiliului,,  se regasesc publicate alături de prezentul anunț, pe site-ul Consiliului Județean Bacău www.csjbacau.ro, precum și al Regiei Autonome Aeroportul Internațional „GEORGE ENESCU” Bacău www.bacauairport.ro.

8.2. Dosarul de candidatură se va depune până la data de 08.01.2024, ora 12.00 la registratura Consiliului Județean Bacău, Calea Mărăşeşti nr. 2, cod 600017
Municipiul Bacău, Judeţul Bacău, în dosar plic închis şi sigilat, unde va primi un număr de înregistrare şi dată certă a depunerii, precum sau în format electronic, pe adresa de e-mail [email protected];

Dosarul va avea menţionat ,,Candidat reprezentant al autorității publice tutelare sau Candidat din afara autorității publice tutelare,, urmat de „Candidatură pentru funcţia de membru în Consiliul de Administraţie al Regiei Autonome Aeroportul Internațional „GEORGE ENESCU” Bacău, precum numele şi prenumele candidatului sau va fi trimis prin intermediul Poștei cu confirmare de primire.

Plicurile ajunse după data şi ora menţionată nu vor fi luate în considerare.

O copie a dosarului de candidatura va fi transmisă obligatoriu pe adresa de e-mail a expertului independent desemnat ca urmare a desfășurării procedurii de achiziție publică, respectiv FOX MANAGEMENT CONSULTANTS S.R.L. reprezentată de către: dna. Magdalena Radu – tel: 0799.35.85.82, e-mail: [email protected].

8.3. Candidaţii declaraţi admişi la etapa de selecţie a dosarelor şi care se regăsesc pe lista scurtă, vor fi evaluaţi în cadrul interviului, ora şi locul desfăşurării acestuia urmând a le fi comunicate personal prin intermediul poștei electronice și telefonic.

Persoanele interesate, pot solicita relații suplimentare de la sediul Consiliului Județean Bacău, din Str. Calea Mărășești nr.2, sau apelând numărul de telefon: 0234-537 200,  interior 269 - Birou Director executiv al Direcției de resurse umane, management precum și la expertul independent S.C. FOX MANAGEMENT CONSULTANTS S.R.L. telefon 0799.35.85.82.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro