Guvernul va cheltui în acest an aproximativ şapte milioane de euro pentru programe de promovare turistică a României, din care două milioane euro vor fi folosite pentru lansarea unui brand turistic naţional, prin care să fie atraşi mai mulţi vizitatori. Fondurile sunt prevăzute în programul anual de marketing şi promovare turistică, aprobat miercuri de Guvern, având ca scop promovarea celor mai importante destinaţii şi forme de turism în ţară şi pe principalele pieţe turistice din străinătate.
"Este pentru prima oară când un astfel de program este rezultatul colaborării în Consiliul Consultativ pentru Turism. Până acum, aceste decizii se luau într-un birou, la nivel de funcţionari, dar am considerat că acest parteneriat public-privat este necesar şi benefic", a declarat ministrul pentru întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale, Ovidiu Silaghi, la finalul şedinţei de Guvern.
Consiliul Consultativ pentru Turism, înfiinţat la sfârşitul anului trecut, este format din organizaţii profesionale, patronale, neguvernamentale, autorităţi locale şi din ministerele implicate în domeniul turismului.
El a precizat că ministerul are ca obiectiv "creşterea ritmului circulaţiei turistice din Europa de Vest şi America de Nord" cu aproximativ 5% şi o creştere anuală de circa 3% în următorii trei ani, a bazei de produs pentru turism.
Executivul a aprobat, miercuri, şi Programul anual de dezvoltare a produselor turistice, cu un buget de 1,39 milioane euro, pentru restructurarea sistemului informaţional în domeniul turismului, organizarea de parteneriate internaţionale, servicii de consultanţă pentru perfecţionarea cadrului legal conform egulilor UE şi realizarea de achiziţii materiale documentare.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro