Companiile Coca-Cola, Danone, Kraft, Mars, Nestle, Star Foods şi Unilever au lansat, luni, la nivel naţional, un sistem de etichetare nutriţională bazat pe cantitatea zilnică estimată (CZE), prin care consumatorii primesc informaţii detaliate despre conţinutul alimentelor. Iniţial, noile etichete vor fi aplicate doar la anumite produse, urmând ca până la finele anului 2009 toate produsele companiilor să fie etichetate astfel. "Prin apariţia noii etichete CZE în România, consumatorul român va beneficia de o informare mai clară asupra compoziţiei produselor. Acesta este un prim pas pentru a ajuta consumatorul să aleagă în cunoştiinţă de cauză şi să consume produsele pe care le consideră cele mai sănătoase pentru alimentaţia lui", a declarat, într-o conferinţă, vicepreşedintele Comisiei pentru Mediu, Sănătate Publică şi Siguranţă Alimentară din Parlamentul European, Mogor Csibi.
Prin noul sistem de etichetare nutriţională, produsele vor avea pe faţa principală a ambalajului conţinutul de energie per porţie, alături de procentul pe care îl reprezintă din CZE. Totodată, pe verso, consumatorii pot citi informaţii cu privire la conţinutul nutrienţilor per 100 de grame, per porţie, precum energie, proteine, glucide sau carbohidraţi, lipide sau grăsimi, fibre şi sodiu sau sare.
"Eticheta CZE ne arată clar cât la sută din cantitatea zilnică estimată de calorii sau nutrienţi ne aduce o porţie de aliment sau băutură, mărimea porţiei fiind şi ea indicată", a precizat Corina-Aurelia Zugravu, lector universitar doctor Fundaţia pentru Alimentaţie Sănătoasă.
Scopul campaniei lansate de cele şapte companii este educarea consumatorului român privind conţinutul nutriţional al alimentelor în vederea constituirii unei diete echilibrate.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro