Majoritatea romanilor considera ca nivelul coruptiei a crescut dupa aderarea tarii la Uniunea Europeana, potrivit unui sondaj de opinie realizat de INSOMAR. Potrivit cercetarii socilologice, un procent de 83% dintre respondenti sunt de parere ca nivelul coruptiei a crescut sau a ramas la acelasi nivel dupa aderarea tarii la UE, iar intre institutiile privite ca avand cel mai ridicat stadiu de corupti, cei mai multi dintre subiecti, in proportie de 64%, au indicat Politia Rutiera, urmata de Politia de Frontiera si de Inspectoratul de Politie.
In schimb, institutiile percepute ca avand cel mai scazut nivel coruptie sunt Serviciul de Evidenta a Persoanelor si Jandarmeria. In cazul Directiei Generale Anticoruptie (DGA), 41% dintre romani sunt de parere ca la nivelul institutiei exista un nivel ridicat de coruptie, desi aceasta are drept scop prevenirea si combaterea coruptiei in cadrul Ministerului Internelor si Reformei Administrative (MIRA). Astfel, o treime dintre subiecti afirma ca au cunostinta de fapte de coruptie savarsite de angajati ai MIRA, in timp ce 41% dintre respondenti declara ca au oferit "mici atentii" unor angajati ai institutiilor de stat.
Totodata, conform studiului, numai 22,4% din populatie stie ca exista un numar de telefon tip telverde la care pot sesiza fapte de coruptie din cadrul MIRA. Studiul reflecta ca de cea mai mare notorietate se bucura institutiile Administratiei publice locale, presedintele si Parlamentul si de cea mai mica Avocatul Poporului si DGA. Institutia perceputa ca servind in cea mai mare masura interesele cetatenilor este institutia Presedintelui, cu peste 50%, iar cea perceputa ca servind in cea mai mica masura interesele cetatenilor este Parlamentul. Insa jumatate dintre subiecti considera ca aceste institutii servesc interesele cetatenilor in mica masura si in foarte mica masura.
Doua treimi din populatie, intr-un procent de 66%, considera ca succesul unui om obisnuit nu poate fi obtinut fara a fi corupt. In schimb, un procent de 80% dintre respondenti sunt de parere ca functionarea Centrului National pentru Integritate este oportuna pentru asistarea cetatenilor in prevenirea faptelor de coruptie.
Cercetarea sociologica a fost comandata de Asociatia pentru Implementarea Democratiei, fiind realizata de INSOMAR, in regim OMNIBUS, in perioada 10 -17 octombrie. Studiul s-a realizat pe un esantion de 1.226 persoane, folosind metoda sondajului de opinie pe baza de chestionar administrat la domiciliul persoanelor intervievate, din 53 de localitati urbane si 50 de localitati rurale. Eroarea maxima admisa pentru rezultatele obtinute, garantata cu o probabilitate de 95%, este de 2,8%.
Majoritatea romanilor considera ca nivelul coruptiei a crescut dupa aderarea tarii la Uniunea Europeana, potrivit unui sondaj de opinie realizat de INSOMAR. Potrivit cercetarii socilologice, un procent de 83% dintre respondenti sunt de parere ca nivelul coruptiei a crescut sau a ramas la acelasi nivel dupa aderarea tarii la UE, iar intre institutiile privite ca avand cel mai ridicat stadiu de corupti, cei mai multi dintre subiecti, in proportie de 64%, au indicat Politia Rutiera, urmata de Politia de Frontiera si de Inspectoratul de Politie.
In schimb, institutiile percepute ca avand cel mai scazut nivel coruptie sunt Serviciul de Evidenta a Persoanelor si Jandarmeria. In cazul Directiei Generale Anticoruptie (DGA), 41% dintre romani sunt de parere ca la nivelul institutiei exista un nivel ridicat de coruptie, desi aceasta are drept scop prevenirea si combaterea coruptiei in cadrul Ministerului Internelor si Reformei Administrative (MIRA). Astfel, o treime dintre subiecti afirma ca au cunostinta de fapte de coruptie savarsite de angajati ai MIRA, in timp ce 41% dintre respondenti declara ca au oferit "mici atentii" unor angajati ai institutiilor de stat.
Totodata, conform studiului, numai 22,4% din populatie stie ca exista un numar de telefon tip telverde la care pot sesiza fapte de coruptie din cadrul MIRA. Studiul reflecta ca de cea mai mare notorietate se bucura institutiile Administratiei publice locale, presedintele si Parlamentul si de cea mai mica Avocatul Poporului si DGA. Institutia perceputa ca servind in cea mai mare masura interesele cetatenilor este institutia Presedintelui, cu peste 50%, iar cea perceputa ca servind in cea mai mica masura interesele cetatenilor este Parlamentul. Insa jumatate dintre subiecti considera ca aceste institutii servesc interesele cetatenilor in mica masura si in foarte mica masura.
Doua treimi din populatie, intr-un procent de 66%, considera ca succesul unui om obisnuit nu poate fi obtinut fara a fi corupt. In schimb, un procent de 80% dintre respondenti sunt de parere ca functionarea Centrului National pentru Integritate este oportuna pentru asistarea cetatenilor in prevenirea faptelor de coruptie.
Cercetarea sociologica a fost comandata de Asociatia pentru Implementarea Democratiei, fiind realizata de INSOMAR, in regim OMNIBUS, in perioada 10 -17 octombrie. Studiul s-a realizat pe un esantion de 1.226 persoane, folosind metoda sondajului de opinie pe baza de chestionar administrat la domiciliul persoanelor intervievate, din 53 de localitati urbane si 50 de localitati rurale. Eroarea maxima admisa pentru rezultatele obtinute, garantata cu o probabilitate de 95%, este de 2,8%.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro