Mai mult de jumătate dintre maşinile care formează parcul auto ar putea fi restrase din circulaţie începând cu 2011, în baza unei directive a Comisiei Europene privind scoaterea din uz a autovehiculelor non-euro, discutată de executivul european şi care ar urma să fie aplicată în maximum trei ani. Prin datele prezentate, joi, la audierea publică pe tema taxei de poluare auto, premierul Călin Popescu Tăriceanu s-a referit şi la parcul auto al României, arătând că acesta este format în proporţie de 54% din maşini non-euro, şi a atenţionat că românii trebuie să se pregătească pentru politicile europene de restricţionare a traficului pentru autovehicule poluante.
Din categoria autoturismelor non-euro fac parte, printre altele, Dacia 1310 fabricată până la 1 ianuarie 1996, Trabant, Oltcit, Opel Ascona, Renault 16, Renault 21, Opel Kadett, Renault 5.
"O consecinţă directă a taxei va fi încurajarea achiziţionării de maşini mai puţin poluante. E adevărat însă că parcul auto al României, cu cele 54% de maşini non-euro, nu se poate schimba peste noapte. Dar nici nu putem sta pasivi. Trebuie să ne pregătim pentru politicile europene de restricţionare a traficului pentru maşinile poluante", a spus Tăriceanu, în discursul susţinut la audirerea publică pe tema taxei de poluare auto.
Nota de fundamentare a proiectului ordonanţei de urgenţă care introduce taxa de poluare auto relevă că la nivelul Uniunii Europene se discută "tot mai intens" asupra unei directive de scoatere din circulaţie, începând cu anul 2011, a autoturismelor non-euro.
"În aceste condiţii, România va asigura de la bugetul de stat toate costurile de casare şi dezmembrare a autoturismelor non-euro", se arată în document.
Premierul a vorbit în discurs şi despre avantajele taxei de poluare auto şi a admis că aceasta încurajează industria autohtonă de automobile.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro