5 etape pentru un articol bun. Sfaturi de la iXpr

Categorie: Comunicate de presa

5 pasi pentru a scrie un articol bun. Sfaturi de la iXpr

 

Oricine are un site sau un blog stie cat de important este sa aiba continut, advertoriale articole informative sau de opinie pentru proiectul lor online. Indiferent daca detii un magazin online sau un blog de calatorii, trebuie sa fii pregatit sa asterni totul pe hartie. Crearea de continut nu este atat de simpla pe cat se crede intrucat nu este vorba numai despre a umple pagina cu cateva sute de cuvinte. 

Mediul online s-a transformat si oriunde te-ai uita si orice ai cauta exista supra-abundenta informatiei. Insa, adevarata problema intervine in momentul in care trebuie sa te indepartezi de toate ideile care s-au exploatat deja, trebuie sa oferi informatia respectiva intr-un mod cat mai original si atragator prin copywriting. Mai concret spus, trebuie sa ii atragi atentia cititorului si sa il faci sa aleaga articolul tau. Un articol bun nu este usor de scris,  mai ales in conditiile in care aceeasi informatie mai poate sa fie gasita pe ,,n” site-uri ( sau poti alege sa vii cu teme care incita, unice). 

Trebuie sa ii construiesti o forma atractiva si sa oferi informatia intr-un mod care nu a mai fost abordata pana atunci. Dar, pentru a sti mai concret despre ce este vorba si cum ar trebui sa fie un articol bun iti oferim cei 5 pasi de baza prin care trebuie sa treaca orice articol din mediul online. 

Pune-te in locul cititorului

 

In momentul in care doresti sa scrii un articol de calitate trebuie sa te pui in locul cititorului. Trebuie sa te intrebi ce si-ar dori sa gaseasca in articolul tau? Ce informatii noi ii aduci fata de tot ceea ce se afla deja in mediul online? Si, mai ales, cum il pot ajuta cuvintele tale sa ia o decizie potrivita? Raspunsul la aceste intrebari este esential intrucat te ajuta sa costruiesti informatia mult mai bine si sa ii mentii activ interesul cititorului. 

Un articol care nu reuseste sa ii ofere decat informatii generale sau doar titlul este cel care il atrage sa deschida link-ul respectiv, iar in momentul in care face acest lucru constata ca informatia nu este cea pe care o cauta, vei pierde un cititor pentru intotdeauna. 

 

Documenteaza-te!

 

Daca scrii despre un domeniu pe care nu il stapanesti bine, insa doresti (si recomandam) sa oferi cateva sfaturi utile, cel mai bun mod de a crea un articol de calitate este sa te documentezi. Verifica foarte bine sursele tale de documentare, trebuie sa fie de incredere si sa ofere informatii valide. De asemenea, foloseste mai multe surse pentru construirea articolului, astfel incat sa oferi informatii cat mai complete. O slaba documentare te poate aduce in zona conceptului dezinformarii digitale (asa numitul fake-news) care pe termen lung iti poate afecta reputatia online, dar si traficul pentru care ai luptat. 

Cititorul acceseaza un link pentru ca doreste sa se informeze cat mai bine, iar tu, ca autor, trebuie sa ii oferi aceste informatii cat mai complete. 

 

Structureaza articolul

 

Dupa ce te-ai documentat, structureaza toate informatiile. Asa cum ai invatat in clasele primare ca o compunere are o introducere un cuprins si o incheiere, la fel se intampla si in cazul unui articol bun. Cititorul doar asa poate sa inteleaga informatiile pe care incerci sa i le transmiti. Primele doua trei fraze trebuie sa contina informatii care sa ii capteze atentia, astfel incat sa i se para atractiv sa continue lecturarea. Se pot folosi chiar tehnici NLP (programare neurolingvistica) pentru a tine cititorul aproape, dar acestea nu se pot aplica in toate domeniile..  In introducere e bine sa oferi informatii despre subiectele pe care doresti sa le abordezi in cuprinsul articolului. 

In cuprins, vei introduce treptat toate informatiile relevante pentru subiectul abordat si vei expune pe larg toate cercetarile tale. In incheiere, prezinta concis si cat mai clar concluziile articolului respectiv. 

O alta forma de a structura articolul este cea cronologica, mai ales cand este un articole de branding, in care prezinti evolutia unei firme sau a unui produs. 

 

Foloseste titluri incisive, dar nu dezinforma

 

Toti stim ca titlurile bune aduc trafic. Reprezinta primul contact cu articolul respectiv, asadar, alege unul pe masura articolului redactat. Indiferent daca alegi titlul inainte de a scrie articolul sau pe parcurs ce il redactezi, trebuie sa te gandesti la un titlu care sa il puna pe ganduri pe cititor si sa il faca sa reactioneze. Pana la urma obiectivul principal este acela de a-l determina pe cititor sa acceseze articolul respectiv si sa il citeasca pana la capat. Asadar informatia din articole trebuie sa o reflecte pe cea din titlu. 

Totusi, pentru a nu cadea in cealalta extrema evita sa creezi titluri de tip clickbait. Motoarele de cautare nu apreciaza foarte mult acest tip de continut, iar cititorii nu mai iau in serios articolele care se prezinta in acest mod. 

 

Foloseste fotografii sugestive 

 

Un articol bun nu trebuie sa se rezume numai la text. Inserarea unor imagini sugestive poate sa faca articolul mai atractiv. Mai ales daca este un articol care ar trebui sa demonstreze ceva, folosirea unor imagini poate sa aduca mai multe puncte in plus. 

Mediul online cu siguranta este diferit si trebuie sa iesi din multime cu articole de calitate care sa iti pastreze cititorii fideli. Oamenii din ziua de astazi sunt bombardati din toate partile de informatii si nu sunt dispusi sa aloce timp pentru continut care le consuma energia si timpul. Asadar, aduna toate informatiile intr-un singur loc, documenteaza-te, creeaza titluri atractive si sustine argumentele cu ajutorul imaginilor. 

 

Articol iXpr.ro

 

Comunicat preluat de pe LivePr.ro  » 5 etape pentru un articol bun. Sfaturi de la iXpr


Alte articole