40% din angajatii romani stau pe messenger in timpul serviciului

4 septembrie 2008

39,5% din angajaţii cu acces la internet din România stau pe programe de tip messenger în timpul orelor de lucru, arată un sondaj efectuat de BestJobs, în rândul a 1.627 de persoane, în perioada 29 august-1 septembrie 2008. "Majoritatea firmelor din România pierd anual aproape 25% din productivitatea unui angajat din cauza faptului că acesta îşi petrece timpul stând de vorba cu prietenii. În medie, salariaţii stau la serviciu pe net cel puţin 2-3 ore", a declarat, joi, pentru NewsIn, Constantin Ferşeta, manager marketing Neogen.

Specialistul în recrutare susţine că angajatorii ar putea stopa această practică prin interzicerea folosirii în timpul serviciului a programelor de tip Yahoo Messenger, Skype sau Google Talk.

 
Ferşeta consideră că cei care au cel mai mult au de câştigat de pe urma folosirii messengerului sunt programatorii de software, care economisesc timp şi bani atunci când lucrează de acasă pentru companii din ţară şi din străinătate.
Reprezentantul companiei Psihoselect, Alina Sterpu, a explicat că de cele mai multe ori angajaţii care stau pe "mess" sunt cei care au insuficiente sarcini la locul de muncă. Potrivit specialistului în resurse umane, acest gen de conversaţii nu afectează productivitatea muncii, ci faptul că managerii unităţii alocă mai multe ore decât este necesar realizării unei sarcini de serviciu.

 

"În funcţie de cât au de lucru, unii angajaţi pot să acorde între 5% şi 50% din timpul lor pentru astfel de activităţi. De regulă angajaţii a căror venituri nu sunt legate de performanţă folosesc mult mai mult mess-ul şi internetul în scop personal, decât cei care au un determinant imediat pentru munca lor", a argumentat Alina Sterpu.
În schimb, Eliza Nechifor, coordonator de marketing şi comunicare la Manpower, susţine că utilizarea messengerului poate aduce beneficii firmei sau instituţiei, pentru că transmiterea datelor de uz intern între angajaţi se face astfel într-un timp foarte scurt.
"În Statele Unite ale Americii, acest tip de comunicare este folosit pe scară largă de către angajaţii majorităţii companiilor", consideră reprezentantul Manpower.
Nechifor susţine că această practică nu este agreată de comaniile multinaţionale din România, care interzic angajaţilor folosirea messengerului pentru a stopa în acest fel scurgerea de informaţii.

 

Potrivit unui studiu efectuat de compania IT Secure Pro, distribuitor în România al unor soluţii de monitorizare a traficului în reţele, navigatul pe site-uri care nu au legătură cu activitatea desfăşurată de angajaţi cauzează pierderi de productivitate de 40% în fiecare an.

 

Un angajat român aduce anual angajatorului un profit mediu de 400 de euro, de peste zece ori mai puţin decât media europeană şi de două ori mai puţin decât media înregistrată la nivelul Europei Centrale şi de Est, unde indicatorul este de 850 de euro pe an, arată o analiză a PricewaterhouseCoopers (PwC).

 

Studiul Saratoga - Human Capital Benchmarking realizat de firma de consultanţă a indicat pentru anul 2007 un nivel mediu al profitabilităţii pe cap de angajat occidental de 4.254 de euro

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro