Canalele moderne de comerţ se dezvoltă rapid în Europa Centrală, mai ales ca urmare a extinderii agresive a reţelelor de discount. De cele mai multe ori, retailul modern se dezvoltă în detrimentul comerţului tradiţional, în special pe segmentul produselor nealimentare, potrivit unui studiu Deloitte. În privinţa noilor tendinţe în materie de retail, studiul Deloitte arată o creştere a popularităţii comerţului electronic în Europa Centrală.
Deşi Marea Britanie, Franţa, Belgia şi Germania concentrează 70% din comerţul electronic european, ţări precum Slovenia, Estonia, Republica Cehă sau Letonia sunt deja peste media Uniunii Europene în materie de penetrare a Internetului.
România este şi în privinţa accesului la Internet printre ultimele ţări din UE, doar 31% din populaţie utilizând acest mediu de comunicare. În schimb, creşterea accesului a crescut din 2000 până în 2007 cu 775%, cel mai ridicat avans din UE.
Potrivit datelor firmei Gemius, citate de Deloitte, doar 29% dintre români au cumpărat cel puţin odată de pe Internet, faţă de 66% dintre polonezi sau 32% dintre lituanieni.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro