În zilele libere de Rusalii se așteaptă o creștere a consumului de carburanți în București

Categorie: Afaceri

Anul acesta, Rusaliile se legă cu ziua liberă de 1 iunie, așa că, majoritatea românilor vor avea o vacanță de cinci zile în care majoritatea bucureștenilor pleacă din oraș către diferite destinații naționale. Mijlocul de transport preferat este mașina personală, așa că lanțurile de benzinării de pe raza Capitalei se așteaptă la un vârf al vânzărilor de combustibil.

În mod tradițional, vara se înregistrează un consum crescut de carburant datorită concediilor care se întind în perioada cuprinsă între începutul lunii iunie și finalul lunii septembrie. Pe lângă concedii, un factor care contribuie la creșterea consumului de carburant pe perioada verii este dat de vârfurile săptămânale în graficele de vânzări înregistrate, de regulă la finalul săptămânii. În general, bucureștenii profită de weekend-urile de vară pentru sejururi scurte la mare sau la munte. De obicei, șoferii care pleacă în weekend fac plinul în cursul zilei de vineri.

Vacanța de 1 iunie și de Rusalii va marca o creștere față de weekend-urile de vară tradiționale, deoarece, cele cinci zile libere vor determina parcurgerea unor distanțe mai lungi până la destinație. Așadar se așteaptă o cerere semnificativ mai mare de carburant în cursul zilei de joi, urmată de o scădere importantă în următoarele zile de vacanță, cel puțin la nivelul Bucureștiului.

„Ne așteptăm ca cele șapte stații din rețeaua noastră întinsă pe raza Capitalei, să alimenteze cu 60-65% mai mulți șoferi decât în zilele obișnuite. În mod normal, la sfârșit de săptămână, datorită creșterii cererii, ne organizăm stocurile astfel încât să onorăm cererile clienților noștri. În perioada de vară, au loc o serie de schimbări la nivelul comportamentului consumatorului datorită concediilor, dar orice zi liberă care contribuie la formarea unui weekend prelungit determină, inevitabil un vârf de consum.” afirmă Diana Șerban, Director General Carbogaz SRL, unul dintre cele mai dinamice lanțuri de benzinării locale, active pe raza Bucureștiului.

În condițiile unui val rapid de creștere a cererii de carburanți, stațiile de distribuție sunt supuse unei presiuni mai mari. Pe lângă stocuri suficiente, vine partea de interacțiune cu clientul. Pentru a evita timpii de așteptare mari și formarea cozilor, viteza de lucru a angajaților trebuie să crească proporțional cu numărul clienților.

„Perioadele de vârf de vânzări sunt o provocare pentru noi. Lucrăm în permanență la optimizarea proceselor, la metode de abordare prin care interacțiunea cu clientul să fie eficientă, fără a neglija însă regulile de politețe. Zilele mai aglomerate sunt, de fiecare dată, testul final al unui ciclu de optimizare a activității, momentul în care putem să evaluăm rezultatele eforturilor noastre.” spune Diana Șerban, Director General Carbogaz SRL.


Alte articole

Adauga comentariu