Zara, acuzata de discriminare rasiala in randul clientilor

25 iunie 2015

Un nou raport emis de Centrul pentru Democratie Populara care a intervievat 251 de angajati ai companiei Zara din New York, a dat la iveala faptul ca un procent mare dintre acestia au spus ca sunt frecvent rugati sa eticheteze clientul in functie de cat de suspect pare comportamentul sau la cumparaturi. Se pare ca compania are o "politica speciala", astfel incat daca un client pare ca si cum ar intentiona sa fure va fi numit "comanda speciala" si este chemat de urgenta un angajat care il va urmari prin tot magazinul.

Din procentul de 57% care au confirmat ca sunt familiarizati cu termenul de "comanda speciala", 46% au spus ca cel mai adesea au fost etichetati cu "comanda speciala" cumparatorii de culoare neagra comparativ cu cei de culoare alba.

Clientii africani din Statele Unite sunt discriminati si cand vor sa returneze un produs in magazinele Zara. Un angajat a dat ca si exemplu un caz concret in care un client de culoare alba a putut sa returneze un produs fara nicio problema in timp ce unui client afro-american i s-a refuzat cererea de returnare.

Cel mai recent scandal in care a fost implicat retailer-ul de imbracaminte il are in prim-plan pe fostul avocat de la Zara care a dat in judecata compania cerand despagubiri de 40 de milioane de dolari pe motiv ca a fost concediat din motive de discriminare, respectiv ca este evreu si homosexual.

Sursa: Mashable / Foto: Forbes

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro