Utilizarea metodelor interactive de predare-invatare stimuleaza interesul elevilor

22 decembrie 2010

Elevii sunt mai motivati, mai atenti si invata mai bine - aceasta este concluzia studiului de impact la care au raspuns 270 de profesori, din grupul participantilor la programul de formare “Oportunitati de consolidare a carierei in societatea cunoasterii in regiunea Sud Vest Oltenia”, finalizat in luna octombrie 2010.

Evaluarea de impact a programului, ce s-a desfasurat in judetele Dolj, Gorj, Olt, Mehedinti si Valcea, arata ca peste 90% dintre profesori au cunostinte medii si avansate de utilizare a calculatorului. Dotarea cu computere a scolilor din care provin repondentii nu este insa foarte buna. In medie, exista un calculator la 18 elevi, iar numai 8,5% din profesori spun ca isi desfasoara orele de curs in laboratoare dotate cu computere si CD.

Aproape 40% dintre cadrele didactice absolvente ale cursului considera ca lipsa computerelor afecteaza nivelul de instruire. Trei sferturi dintre ei apreciaza ca si bugetul redus alocat consumabilelor (hartie, toner etc.) influenteaza negativ activitatea scolara. Cei mai multi dintre cei care reclama acest lucru lucreaza in invatamantul profesional si tehnic, in zone dezavantajate, au studii postuniversitare si predau discipline umaniste.

Dupa ce au finalizat cursul, 93% dintre cadrele didactice chestionate au afirmat ca au implicat elevii in activitați de lucru cu computerul; 57% cred ca elevii sunt mai motivati, 52% ca lucreaza mai bine impreuna și 45% declara ca elevii isi prezinta ideile cu mai multa incredere. Totusi, gestionarea activitații elevilor la computer ramane problematica, sustin 30% dintre profesori.

“Evaluarea realizata in cadrul proiectului arata existenta unui consens general in ceea ce ... » citeste tot comunicatul pe LivePR.ro - Utilizarea metodelor interactive de predare-invatare stimuleaza interesul elevilor

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro