Strategiile de relatii publice eficiente sunt esentiale pentru succesul unei afaceri

18 decembrie 2014

Chiar daca activitatile de marketing si PR sunt costisitoare, in special in cazul unei intreprinderi recent infiintate, acestea vor aduce cu siguranta beneficii pe termen lung. Produsele sau serviciile excelente comercializate de o companie nu ar genera vanzari fara promovare, deoarece, mai ales in era informationala in care ne aflam, clientul trebuie sa stie tot pentru a cumpara.

Relatiile publice eficiente includ o serie de metode proactive pentru promovarea afacerii si facilitarea atragerii de noi clienti. Exista si cateva strategii, avantajoase din punctul de vedere al costurilor, prin care o afacere aflata la inceput poate fi promovata astfel incat sa se asigure vanzari mai mari si, implicit, o baza de clienti mai vasta.

Pastrarea legaturii cu clientii prin e-mail
E-mailurile reprezinta o metoda sigura de a-i tine la curent pe clienti cu noile produse si servicii oferite. Mesajele trebuie sa contina doar informatii relevante si interesante. Un newsletter lunar conceput special pentru diferite segmente-tinta poate contribui la promovarea micilor antreprenori, pentru comercializarea de noi produse sau atragerea clientilor.

Promovare prin social media
Retelele de socializare le ofera clientilor posibilitatea de a interactiona cu intreprinderea dvs. prin oferirea de feedback/recenzii sau solicitarea de informatii privind produsele/serviciile companiei. Site-uri ca Facebook, Twitter, Linkedin, Pinterest sau YouTube sunt metode economice de networking si publicitate, benefice pentru succesul afacerii.

Mentinerea si consolidarea propriului site al companiei sunt masuri care duc la cresterea bazei de clienti si a vizibilitatii. In plus, prin utilizarea tehnicilor de SEO, compania poate aparea in topul cautarilor, atragand potentiali clienti sau chiar investitori.

Participarea la discutiile online
Pentru aceasta, sunt necesare persoane special desemnate pentru a raspunde posibilelor solicitari primite din partea clientilor, pe diferite teme. Este important ca raspunsurile sa fie oferite in timp util, sa fie realiste si sa prezinte situatia intr-un mod obiectiv.

Mentinerea relatiilor cu mass-media
Relatiile cu jurnalistii nu se incheie imediat dupa ce le-ati pus la dispozitie cele mai noi stiri privind compania dvs. Colaborarea ulterioara este influentata de modul in care compania reactioneaza dupa publicarea unui articol sau prezentarea unui reportaj despre un eveniment in care este direct implicata. In cazul in care informatiile sunt pozitive, ar fi recomandata trimiterea unui scurt e-mail de multumire sau chiar distribuirea articolului respectiv pe site-ul companiei sau pe retelele de socializare.

Sursa: INC.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro