Strategii pentru un Black Friday de succes

Categorie: Afaceri

Pentru orice comerciant, Black Friday este un moment extrem de important, mai ales daca ne referim la vanzarile online. Problema este ca cei mai multi clienti isi doresc sa cumpere intr-un timp foarte scurt, iar aici pot exista unele dezavantaje. In primul rand, traficul mare de vizitatori pe website intr-o anumita zi poate genera probleme cu hostingul – si asta inseamna ca poti pierde potentiali clienti.

Chiar si daca ai inregistrat vanzari, este dificil sa livrezi multe pachete intr-un termen scurt si aglomeratia nu este deloc in avantajul magazinului. Poti avea probleme si cu stocurile, iar a nu avea marfa suficienta este teribil de frustrant.

Apoi, pentru ca decizia de cumparare se ia foarte rapid de Black Friday, exista riscul ca multe persoane sa cumpere din alta parte, chiar daca oferta ta este mai buna. In acelasi timp, alte magazine online ar putea convinge clientii sa cumpere mai repede, chiar in zilele anterioare, prin diverse strategii de marketing.

Insa stategii pentru un Black Friday de succes poti aplica de asemenea, astfel incat sarbatoarea reducerilor sa fie cu adevarat o mega-sarbatoare pentru business. Majoritatea sunt oarecum clasice: ai nevoie de furnizori de incredere, stocuri atent negociate, preturi minime, promovare corecta.

O idee este mai nou aplicata de unele magazine online si pare una de mare succes: garantia pretului de Black Friday pentru comenzile realizate chiar si cu o luna inainte de marele eveniment. Mai exact, avem urmatoarea situatie: consumatorii “se tem” sa cumpere in octombrie si in prima jumatate din noiembrie pentru ca se asteapta ca de Black Friday sa gaseasca un pret mai bun. Poti propune urmatorul “deal”: daca produsul comandat intra in promotia de Black Friday si va avea un pret mai bun, clientul sa poata solicita diferenta de pret.

O asemenea strategie poate impulsiona vanzarile si poate ajuta magazinul sa “faramiteze” volumul cel mare de comenzi de Black Friday intr-o perioada in care inclusiv companiile de curierat rapid nu se confrunta cu o cantitate mare de pachete de livrat. Ba chiar poti oferi clientilor “luxul” de a primi pachetele in timp foarte scurt, chiar si in cateva ore, daca magazinul online colaboreaza cu o firma de curierat ce are un serviciu bun de livrare in aceeasi zi in Bucuresti. Este cunoscut deja acest trend al vitezei: magazinele online incearca sa ofere clientilor servicii optionale de livrare in ziua in care a fost realizata comanda.

 

 

Cauti Gazduire Web? Alege Speedhost.ro


Alte articole

Adauga comentariu