Schimbările legislative care marchează economia la început de 2018 nu-i descurajează pe antreprenorii români

Categorie: Afaceri

Începutul anului 2018 a venit cu o serie de schimbări legislative care afectează mediul de afaceri. Trecerea contribuțiilor de la angajator la angajat, creșterea salariului minim și modificările impozitului pe venit afectează procesele companiilor din România. Alinierea la noile măsuri legislative presupune alocarea de timp și resurse suplimentare, ceea ce ar pute întârzia implementarea proiectelor de dezvoltare. Cu toate acestea, antreprenorii români nu renunță și sunt determinați să-și îndeplinească obiectivele propuse pentru acest an.

Mediul economic din România este „scuturat” în profunzime de noile prevederi legislative. Principala problemă este că aceste modificări și calendarul lor de aplicare nu au fost anunțate din timp, astfel încât companiile să aibă timp să-și adapteze sistemele și procesele, astfel încât schimbarea să nu vină ca un șoc. Presiunea a căzut pe departamentele de resurse umane și de contabilitate care trebuie să se ocupe de implementarea acestor modificări care, la un moment dat, într-un termen mai lung sau mai scurt ar putea să fie anulate.

Chiar dacă situația este una dificilă, antreprenorii români rămân dedicați obiectivelor pe care și le-au stabilit, se adaptează la noile condiții ale pieței și acționează conform noilor reglementari legislative. Una dintre calitățile indispensabile pentru un antreprenor este capacitatea de adaptare și viteza de reacție la schimbările din piață.

Una dintre companiile autohtone, aflate într-un proces complex de adaptare la noul context legislativ este Carbogaz, un lanț de stații de distribuție a carburanților care acoperă Bucureștiul și zonele limitrofe. Anul trecut compania, cu capital integral românesc, a ajuns la o cifră de afaceri de 52 de milioane de lei și a demarat două proiecte majore de dezvoltare care urmează să se finalizeze în perioada imediat următoare.

Pentru 2018, managementul companiei care este reprezentat chiar de fondatori, a stabilit un set de obiective care vizează consolidarea poziției pe piața locală și diversificarea gamei de produse și servicii astfel încât să răspundă unei arii cât mai largi din nevoile clienților. Pentru îndeplinirea lor este nevoie de o strategie elaborată și un set de acțiuni coerente care să fie aplicate la nivelul companiei.

„Schimbările legislative implementate la acest început de an au produs un oarecare disconfort în cadrul echipei, dar încercăm să ne adaptăm rapid și să ne continuăm strategiile pe care le-am conceput pentru a evolua și în acest an. Ne-am documentat foarte bine, am stat de vorbă și am explicat în detaliu situația și cum ne adaptăm, astfel încât să menținem sentimentul de siguranță, iar fiecare să poată să-și facă treaba cât mai bine, astfel încât să ne putem îndeplini obiectivele propuse.” a spus Diana Șerban, Director General Carbogaz.

În situația Carbogaz se regăsesc și o serie de alte companii românești care încearcă să se adapteze și să-și continue acțiunile în vederea îndeplinirii obiectivelor strategice pentru 2018.


Alte articole

Adauga comentariu