Respectarea unor principii sănătoase de business duc la dezvoltarea durabilă a unei afaceri

Categorie: Afaceri

Demararea unei afaceri, construirea, consolidare și dezvoltarea ei continuă sunt provocările pe care cei care aleg calea antreprenoriatului trebuie să le facă față. În mixul de elemente care contribuie la o dezvoltare durabilă a oricărui business, indiferent de profil, de dimensiuni sau de spațiul în care se desfășoară, trebuie să se regăsească pe o poziție principală, un set de principii prin care antreprenorul își asumă o serie de responsabilități asupra pieței, asupra clienților, dar și asupra comunității în care își desfășoară activitatea.

Principiile sănătoase de business devin și mai vizibile și mai importante în momentul în care business-ul se adresează unei comunități locale. De cele mai multe ori, o afacere locală ajunge să dezvolte o relație mai strânsă cu clienții săi, cu comunitatea în cadrul căreia își desfășoară activitatea. Datorită acestui fapt, comunitatea devine mult mai exigentă, mai atentă și mai pregătită să penalizeze orice „alunecare” a afacerii către tactici și practici cu impact negativ asupra comunității sau asupra experienței de interacționare cu afacerea.

Importanța respectării principiilor și valorilor de business asumate încă de la stabilirea în comunitate a fost simțită și de lanțul local de stații de alimentare cu carburant, Carbogaz care a reușit ca, prin respectul față de comunitate și, implicit, față de clienți, a reușit, în timp să se dezvolte, ajungând să fie un jucător important pe piața bucureșteană a carburanților pe care îi distribuie prin cele șapte stații pe care le deține în rețeaua proprie.

Prin eforturi susținute, compania a încercat să-și respecte obligațiile asumate, respectiv crearea unui plus de valoare prin propuneri de servicii personalizate, prin crearea unei experiențe plăcute de cumpărare și vizitare a stațiilor sau menținerea celui mai bun raport posibil calitate-preț în condițiile unei piețe extrem de concurențiale, astfel încât să devină o alternativă atât pentru clienții persoane fizice, dar și pentru companiile mici și mijlocii active la nivel local.

„Am învățat despre importanța respectării principiilor de business asumate din comportamentul clienților noștri. Imediat ce aveam un derapaj, controlat sau necontrolat, nu se atrăgea imediat atenția. Chiar și cele mai mici schimbări care puteau avea un impact negativ asupra cumpărătorului erau sancționate. Cumpărătorul care devine fidel unei afaceri locale devine mult mai sensibil la comportamentul acesteia pe măsură ce relația se dezvoltă și acumulează vechime. Această fidelitate este o investiție pe care clienții noștri o fac în noi, iar noi trebuie să acționăm responsabil pentru a proteja această investiție.” spune Diana Șerban, Director General Carbogaz.

Asumarea și respectarea unor principii sănătoase de business vor genera un impact pe termen lung asupra afacerii, asigurându-i o parte importantă de care are nevoie pentru o dezvoltare durabilă.


Alte articole

Adauga comentariu