Raportul Accenture Technology Vision 2017: Viitorul Tehnologiei este creat de oameni, pentru oameni

Categorie: IT & C

Accelerarea rapida a tehnologiei centrata pe persoanele care creeaza Inteligenta Artificiala, ecosistemelor digitale si a marketplace-urilor, va da putere tot oamenilor si va sustine transformarea afacerilor si a societatii.

Oamenii au puterea de a modela si de a aplica tehnologia pentru a crea schimbari pozitive, a imbunatati stilul de viata si a transforma afacerile si societatea, potrivit Accenture Technology Vision 2017, raportul anual realizat de Accenture (NYSE: ACN), care preconizeaza cele mai importante tendinte in tehnologie, ce vor impacta direct mediul de business in urmatorii trei ani.

Tema principala a studiului din acest an, “Tehnologie pentru oameni”, este un indemn pentru liderii din zona de tech si business de a folosi solutiile IT existente pentru amplificarea capacitatilor umane. Raportul precizeaza ca pe piata globala tehnologia este perceputa tot mai mult ca fiind creata de oameni, prin oameni, cu rolul de a anticipa nevoile existente si de a oferi o experienta personalizata.

“Ritmul schimbarii tehnologiei este uluitor, aducand permanent progrese majore, inca de la inceputul Erei Informationale. Pe masura ce tehnologia transforma modul in care lucram si traim, aceasta aduce importante provocari in societate si creeaza noi oportunitati. În cele din urma, tot oamenii sunt cei care pot realiza schimbarile de impact si suntem optimisti ca liderii responsabili vor asigura un impact pozitiv al noilor tehnologii in societate”, a declarat Paul Daugherty, chief technology & innovation officer pentru Accenture.

Pentru realizarea raportului Technology Vision 2017, Accenture a intervievat peste 5.400 de oameni de afaceri si specialisti IT la nivel mondial. Aproape 9 din 10 respondenti (86%), au spus ca, in timp ce tehnologiile individuale avanseaza rapid, acestea duc la un efect multiplicator, ce creaza inovatie.

Technology Vision detaliaza modul in care – cu progresele din domeniul inteligentei artificiale, Internet of Things si analiza big data – oamenii pot proiecta tehnologii capabile sa gandeasca aproape ca indivizii, aliniindu-se nevoilor acestora. Iar abordarea tehnologiei concencentrata pe om este una benefica companiilor.

CVS Health este un exemplu de companie care a stabilit o abordare centrata pe oameni pentru a imbunatati asistenta medicala. Aplicatia mobila a companiei are capacitatea de a aminti clientilor cand trebuie sa isi ia medicatia, stocheaza poze cu retetele pentru a fi comandate din timp, stocheaza cardul de asigurare astfel incat toate datele sa fie actualizate la zi. Într-o industrie privita drept una impersonala si marcata de timpi de asteptare mari, companii precum CVS Health au reusit sa ofere o abordare personala asupra asistentei medicale si sa construiasca o relatie mai stransa intre medic si pacient.

The Technology Vision a identificat cinci trenduri in tehnologie, esentiale in succesul unui business in economia digitala de astazi.

Primul priveste faptul ca in prezent, totul este legat de inteligenta artificiala, aceasta fiind principala interfata cu clientul. Inteligenta artificiala are, practic, abilitatea de a face interactiunea mai simpla, dar si si mai completa. Astfel, 79% dintre persoanele chestionate au fost de acord ca inteligenta artificiala va revolutiona modul in care vor putea fi colectate date din interactiunea cu clientii.

Tehnologia este creata de oameni, pentru oameni. Astfel, al doilea trend trasat de studiul Accenture vizeaza faptul ca progresul tehnologic se adapteaza la modul uman de comportament, invatand obiceiurile indivizilor tocmai pentru a-i ajuta. 80% dintre directorii intervievati sunt de acord ca organizatiile trebuie sa inteleaga nu doar unde sunt astazi oamenii, dar si unde isi doresc sa fie, dezvoltarea unor solutii tehnologice pentru a aduce rezultatele dorite fiind necesara.

Cea de-a treia tendinta priveste dezvoltarea ecosistemelor in macrocosmosuri. Companiile platforme care ofera un singur punct de acces pentru numeroase servicii au eliminat complet regulile clasice de operare si competitie dintre ele. Acestea nu mai au nevoie doar de o strategie a platformei, ci necesita o abordare ampla si robusta a ecosistemului, prin care sa se diferentieze in aceasta noua era a inteligentei. De altfel, mai mult de o patrime dintre executivii care au luat parte la acest studiu (27%) au afirmat ca ecosistemele digitale transforma modul in care organizatiile furnizeaza valoare.

Numarul cererilor de platforme pentru resurse umane si solutii online de gestionare a fortei de munca este in continua crestere. Astfel, marile companii renunta la ierarhiile traditionale si le inlocuiesc cu marketplace-uri de talente care reprezinta motorul celei mai profunde transformari economice de la Revolutia Industriala. Caz elocvent: 85% dintre executivii respondenti au afirmat ca planuiesc ca in urmatorul an sa creasca numarul liberilor profesionisti din cadrul organizatiilor din care fac parte.

Nu in ultimul rand, pentru a avea succes in economia digitala bazata pe un ecosistem, companiile sunt incurajate sa testeze lucruri noi. Astfel, in loc de a se a concentra doar pe dezvoltarea de noi produse si servicii, ar trebui sa opereze intr-un spectru mult mai larg si sa profite de noile oportunitati prin care sa stabileasca noi reguli si standarde pentru industrii. De fapt, 74% dintre respondentii care au luat parte la studiul Accenture au afirmat ca organizatiile lor patrund in industrii digitale noi, ale caror caracteristici nu au fost inca definite.

De aproape 17 ani, Accenture a oferit o privire sistematica asupra industriei pentru a identifica noi tendinte tehnologice care prezinta potentialul de a intrerupe procedeele clasice din companii si industrii. Mai multe informatii despre raportul din acest an pot fi accesate aici: www.accenture.com/technologyvision sau pe Twitter urmarind #TechVision2017.


Alte articole

Adauga comentariu