Primul Golf GTI, in martie, acum 37 de ...

13 septembrie 2010

18 martie 1973 inginerul de teste Alfons Lowenberg redactează o notă internă unor colegi de-ai săi din Departamentul de Cercetare si Dezvoltare al Volkswagen, prin care le propune realizarea unei versiuni sportive a modelului Golf, aflat încă în fazele finale de pregătire înaintea lansării oficiale.
Deși primită inițial cu reticență, propunerea a prins rădăcini în mințile câtorva pasionați din cadrul departamentului, după puțin timp formându-se o echipă de susținători ai proiectului, ce se întâlneau în secret, sub pretextul unor vizite amicale la bere și sandvișuri, și munceau la noul prototip. Cu toate acestea, niciunul dintre membrii echipei nu putea realiza faptul că mașina ce prindea formă sub mâinile lor avea să devină un adevărat fenomen al industriei auto mondiale.
Scaune in carouri. Asa incepea totul, cu scaune in carouri. Si un interior sport, cu plafonul, bordul si mochetele de culoare negru intens. La toate acestea se adauga volanul cu spite de aluminiu anodizat si butuc central adancit, elemente dinstinctive, ce-i imprimau acestuia caracterul sportiv. Sa nu uitam mingea de golf neagra! Acest ornament original era montat pe o simpla tija ce constituia clasicul schimbator de viteze.
Dar GTI nu a fost niciodata un automobil care sa lase lucrurile in voia intamplarii. Nu avea nici urma de nebunie furioasa. In loc de asta, directia era energica, manevrabilitatea prompta si stabilitatea excelenta. Exact ceea ce era nevoie pentru a depasi masinile mai mari. Si lumea aproape ca a trecut pe langa el. Deoarece acum 30 de ani, criza petrolului lasase autostrazile pustii. La mijlocul anilor ’70, ... » citeste tot comunicatul pe LivePR.ro - Primul Golf GTI, in martie, acum 37 de ...

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro