Presa traditionala din Statele Unite se coalizeaza pentru a limita dominatia Google si Facebook in publicitate

11 iulie 2017

O asociatie profesionala a trusturilor de presa din Statele Unite, „The News Media Alliance” cere Congresului sa propuna o lege antitrust care sa permita ziarelor sa se coalizeze pentru a putea negocia direct cu Google si Facebook termenii si conditiile o impartire echitabila a pietei de publicitate online, dominata acum de cele doua companii.

Conform The New York Times, o lege antitrust care sa contina o derogare speciala pentru presa ar scuti ziarele de o serie de probleme in justitie asemanatoare cu cele cu care s-a confruntat Apple in urma cu cativa ani, cand s-a coalizat cu editurile, controland astfel preturile pentru cartile distribuite in format electronic.

Reprezentantii „The News Media Alliance” spun ca prin dominatia Google si Facebook, investitiile in jurnalismul de calitate nu sunt profitabile. De aceea, ziarele si-ar dori o protectie sporita a proprietatii intelectuale, o sustinere mai buna pentru un model de afacere bazat pe abonamente la continut de calitate, precum si o cota echitabila din piata de publicitate online.

Desi asociatia pare hotarata sa duca demersul mai departe, nu a oferit detalii despre modul in care va aborda negocierile cu Google si Facebook in vederea impartirii pietei.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro