O noua optiune Facebook ii va avertiza pe utilizatori ca pot regreta fotografiile postate

Categorie: IT & C

Cercetatorul Yann LeCun, supervizor in cadrul laboratorului Facebook de cercetari in domeniul inteligentei artificiale, intentioneaza sa realizeze un asistent digital care sa detecteze atunci cand utilizatorul intentioneaza sa posteze pe reteaua de socializare o fotografie pe care mai tarziu o poate regreta. Deocamdata, ideea este in stadiu de teorie, nefiind implementata pana in prezent nicio masura pentru concretizarea proiectului.

Conform descrierii lui LeCun, optiunea va functiona ca un „inger pazitor virtual” care va intreba politicos utilizatorul daca este sigur ca doreste sa distribuie fotografia respectiva.

Dezvoltatorii din cadrul laboratorului Facebook au fost inspirati de situatii concrete, remarcate prin studierea postarilor de pe platforma sociala. Sunt cazuri cand unii utilizatori, aflati in mijlocul unei petreceri si intr-o stare (cel putin) „euforica”, se fotografiaza uneori in ipostaze jenante si posteaza imediat imaginile pe Facebook, etichetandu-si in acelasi timp si prietenii, aflati probabil in aceeasi stare.

Echipa de cercetatori care lucreaza la acest proiect intentioneaza sa evite astfel de situatii sau, cel putin, sa-i avertizeze pe utilizatori ca gestul lor poate avea consecinte neplacute, pe care mai tarziu le vor regreta.

Bineinteles ca pentru punerea in aplicare a acestei optiuni este nevoie de realizarea unei tehnologii de recunoastere a structurii unei imagini, astfel incat instrumentul sa poata distinge daca persoanele care publica fotografiile au discernamant sau nu.

De asemenea, se va utiliza o forma de inteligenta artificiala denumita „invatare profunda” – tehnologie folosita deja de Facebook in identificarea fetelor persoanelor care apar intr-o fotografie, pentru a facilita etichetarea acestora. LeCun intentioneaza sa imbunatateasca efectele acestei tehnologii, afirmand ca se poate ajunge ca asistentul virtual sa distinga fotografiile in care utilizatorul este in stare de ebrietate si sa incerce sa-l convinga pe acesta sa renunte la distribuirea lor.

Sursa: Business Insider


Alte articole

Adauga comentariu