Mircea Turdean, CEO Farmec: “Fără pasiune nu poate exista succes, dar sigur că aceasta trebuie completată cu multă muncă și cu o strategie bine pusă la punct.”

Categorie: Afaceri

Mircea Turdean lucrează în cadrul companiei Farmec de 19 ani, urmând exemplul tatălui său care a condus anterior compania. El şi-a început cariera în cadrul producătorului de cosmetice din poziţia de cercetător, crescând ulterior până în poziţia actuală de director general. Turdean a fost numit la conducerea companiei în iarna lui 2010, după ce anterior ocupase poziţia de director tehnic-producţie în cadrul Farmec. De formaţie inginer, Turdean este absolvent al Facultăţii de Tehnologie Chimică din Cluj-Napoca şi al unor cursuri în cadrul Universităţii Open University Business School din Marea Britanie, cursuri oferite pe piaţa locală de compania de training Codecs.

Farmec este un brand de tradiție în România și nu numai. Cât de mult a contat tradiția în succesul pe care îl înregistrați acum?

Mircea Turdean: Farmec este, într-adevăr, o companie cu o tradiție impresionantă de 126 de ani și cu un renume construit prin muncă, dedicare și pasiune. Succesul vine însă atunci când experiența este îmbinată cu cercetarea și permanenta inovare pentru a crea produse moderne și în ton cu noile cerințe ale unei piețe din ce în ce mai competitive. Suntem mândri că am rămas o companie 100% românească, recunoscută drept liderul pieței locale de cosmetice și apreciată atât în țară, cât și în străinătate.

Care pot fi cele mai importante mișcări Farmec în 2016 pentru întărirea prezenței dincolo de granițele României?

Mircea Turdean: Suntem foarte apreciați peste granițe și facem cu succes concurență unor braduri internaționale, iar extinderea rețelei de magazine Farmec este unul dintre obiectivele incluse în strategia de dezvoltare a companiei. Deschiderea de noi magazine în străinătate vine ca răspuns la cererile din ce în ce mai mari de produse cosmetice românești din partea localnicilor, a turiștilor și a românilor stabiliți acolo. În prezent, produsele Farmec ajung în peste 30 de ţări, principalele pieţe fiind: Japonia, Ungaria, Grecia, Macedonia, Republica Moldova, Irak, Kuwait, Franta, Italia, Spania şi Canada. Anul acesta am lansat produse noi, care vor ajunge și în magazinele din străinătate și care ne vor ajuta să ne consolidăm poziția pe piețele pe care am intrat deja.

Ce înseamnă pentru Farmec brandul Gerovital, dar pentru dumneavoastră?

Mircea Turdean: Portofoliul Gerovital, care cuprinde Gerovital H3, moștenirea Profesorului Ana Aslan, Gerovital Pure, Gerovital Plant și celelalte produse, reprezintă unul dintre principalele motive de mândrie ale Farmec. Este în mod clar cel mai cunoscut brand al companiei, iar în luna ianuarie, a obținut titlul de SUPERBRAND 2015 în cadrul evaluării realizate de Superbrands România. Pentru mine, Gerovital este un proiect de suflet și dovada faptului că împreună cu echipa fantastică pe care o conduc reușim în permanență să ne autodepășim prin pasiune pentru calitate și respect față de consumatori.

Cu permisiunea dumneavoastră, încercăm să trecem într-o latură mai personală a vieții de CEO al uneia dintre cele mai importante companii Românești. Cum arată o zi obișnuită din viața dumneavoastră?

Mircea Turdean: O zi obișnuită înseamnă înainte de toate Farmec, care a devenit o a doua casă pentru mine. Am crescut odată cu această companie și cu colegii mei și am realizat împreună lucruri fascinante. Evident că încerc să mențin un echilibru între muncă și viața personală, iar timpul liber îl petrec de obicei cu familia mea.

Cum credeți că vă privesc angajații? Sunteți un șef autoritar?

Mircea Turdean: Farmec reprezintă o familie pentru mine și colegii mei și ne acordăm întreaga energie pentru a dezvolta potențialul inovator de care dispunem. Sunt fericit și mândru să lucrez într-o echipă inimoasă, formată din specialiști experimentați, pasionați și loiali, pe care îi respect și îi admir și cărora le datorăm succesul produselor create. Doar printr-o relație de colaborare într-un mediu plăcut și o atmosferă constructivă am putut atinge performanțele pentru care suntem cu toții apreciați.

Funcția atrage după sine responsabilități, răspundere și, nu în ultimul rând o autodisciplina strictă. Cum reușiți să gestionați aceste aspecte?

Mircea Turdean: Toate acestea sunt atribute obligatorii atunci când vrei să atingi performanța, indiferent de funcție. Atenția și responsabilitatea sunt permanent îndreptate atât către echipă, cât și către consumatori și, din fericire, toți colegii mei împărtășesc aceleași valori. Prin urmare, gestionarea acestor aspecte este o provocare și cred că până acum am reușit să asigurăm un management eficient și echilibrat care a dus la rezultatele dorite.

Care ar fi ce mai mare satisfacție pe care ați putea să o aveți după o zi plină de lucru?

Mircea Turdean: În fiecare zi devenim mai buni. Cercetarea și inovația sunt în ADN-ul Farmec, iar noile descoperiri fac ca fiecare zi să fie altfel. Mi-am început cariera în companie în 1993, mai întâi în cercetare, domeniul pentru care m-am pregătit academic, eu la baza fiind inginer. Pentru noi, departamentul Cercetare este unul foarte important, inovația permanentă fiind la baza lansărilor noastre de produse. În momentul în care trag linie, cea mai mare satisfacție este faptul că avansăm permanent.

Procentual, cât ar însemna pasiune și cât datorie în munca pe care o depuneți?

Mircea Turdean: În momentul în care există pasiune, orice sarcină nu mai este perceputa ca fiind o datorie sau o obligație, iar în cazul echipei Farmec vorbim despre 100% pasiune care merge mână în mână cu responsabilitate și cu dorința lucrului bine făcut.

Credeți că pasiunea determină succesul în business? Cu ce gânduri ar trebui să plece la drum un tânăr antreprenor în România?

Mircea Turdean: Categoric, fără pasiune nu poate exista succes, dar sigur că aceasta trebuie completată cu multă muncă și cu o strategie bine pusă la punct. Și, bineînțeles, este extrem de important pentru orice tânăr antreprenor ca atunci când pleacă la drum să știe exact ce își dorește, unde vrea să ajungă și să nu se abată de la obiectivele stabilite.

Ce oportunități deschide online-ul pentru gama de produse Farmec?

Mircea Turdean: Vânzările Farmec au crescut în 2015 în toate mediile: magazine de brand, centre comerciale și în magazinul Farmec  online, care a înregistrat vânzări mai mari de un milion de euro și care, în aproape trei ani de la lansarea vânzărilor în mediul digital, a ajuns la un milion de clienți. Ne așteptăm ca anul acesta online-ul să se dezvolte și mai mult, dat fiind că am lansat noi game și produse care ne aduc în topul preferințelor românilor.


Alte articole

Adauga comentariu